Enjardinament de l'IES Miquel Martí i Pol (2004)

Enjardinament de l’IES Miquel Martí i Pol (2004)

El curs 2003-2004 hem iniciat un petit projecte d’enjardinament del Centre per portar-ho a terme amb l’alumnat. Vivim en un medi on sovint l’asfalt és l’element predominant, i aquesta duresa podem modificar-la des del respecte i la cura del medi ambient. I per què no, engrescant el nostre alumnat en tasques que són educatives i que poden formar part d’un nou aprenentatge en la seva formació.

Per això des de Ciències Socials ens vam plantejar realitzar aquesta feina amb un grup petit i amb uns objectius concrets: tenir cura del nostre entorn i preservar-lo. Aquesta tasca la realitzem amb el grup de 2n d’ESO C, una o dues hores a la setmana. L’alumnat fa feines pròpies de jardineria com neteja d’espais que restaven ocupats per males herbes i esbarzers, plantació de diferents tipus d’espècies, podar, regar i el manteniment d’aquests espais, adquirint responsabilitats i coneixent més a prop la natura que ens envolta.

És una forma d’interioritzar i posar en pràctica uns continguts teòrics que a través de l’experimentació es fan més entenedors.

Carmen.

(Cliqueu sobre les imatges per veure-les més grans)

{gallery}agenda_historia/2004_enjardinament{/gallery}