L’institut

A l’any 1996 es va crear l’Institut Les Planes a la localitat de Santa Bàrbara.
El curs 96 i 97 el Centre impartí els primers cursos del cicles 12-14 i 14-16 d’ESO.
El curs 97 i 98 ja es van cursar els dos cicles complet de l’Ensenyament Secundari Obligatori, ampliant el curs 98-99 l’oferta educativa amb l’Ensenyament postobligatori, de 1r de Batxillerat LOGSE, amb les modalitats de:
▪ Humanitats i Ciències Socials
▪ Tecnologia
▪ Ciències de la Naturalesa i la Salut
El curs 99-00 la primera promoció d’alumnes acaba el Batxillerat LOGSE (2 cursos).
El nostre Centre es troba situat a la Plaça Catalunya, 1 de Santa Bàrbara, en una zona residencial del municipi, a les afores de la població en direcció a La Galera. Està constituït per un sol edifici, envoltat d’un ampli espai exterior on es troba la pista poliesportiva i la zona d’esbarjo. Davant mateix es troba el gimnàs municipal i a pocs metres la zona esportiva (piscina, camp de futbol, pistes de tennis i pàdel…).
El Centre disposa dels següents recursos personals:
– al voltat de 30 professors distribuïts en 7 departaments didàctics: Departament de Matemàtiques, de Llengües, de Llengües estrangeres, de Ciències Socials, d’Expressió, de Ciències i de Tecnologia.
– 3 Membres del PAS: 2 conserges i 1 administrativa.
– Al voltant de 300 alumnes i les seues famílies,
que formen una comunitat educativa que té com a repte la educació dels joves del territori a partir de la comunicació, participació, cooperació i interrelació entre tots els sectors.