Departament d'Ensenyament

Qui hi ha?

Hi ha 1 visitants i 0 usuaris connectats.

Contrasenya perduda

Si heu perdut la contrasenya d'accés a la intranet, feu servir l'enllaç de sota per recuperar-la:

Recuperació automàtica de la contasenya

Comunitat

Benvingut/da a la Intranet de l'Ins. Castellbisbal

Per visualitzar i utilitzar correctament la intranet feu servir el MOZILLA FIREFOX

Informacions: ikb+

Enviada per admin el 20/Nov/2014 - 11:58

iKB+

Segona temporada de la revista de l'Institut

Nous continguts en format text, àudio i vídeo

Entrevistes, concerts, recomanacions literàries i més. No us ho perdeu!

Seguiu-nos al Facebook IKB+ i al Twitter @IKB18

Informacions: La Marató

Enviada per admin el 14/Nov/2014 - 08:11

La Marató de TV3 per les malalties cardiovasculars

El dimarts dia 11  de novembre els alumnes de primer de Batxillerat varem assistir a una xerrada de La Marató. En aquest taller ens van explicar que aquest any La Marató anava relacionada amb les malalties del cor. Un cop dit això, ens van mostrar les diferents parts de l’òrgan i les funcions de cadascuna. Seguidament ens van nombrar les malalties diverses que podia tenir el nostre cor i com les podríem solucionar. Si tenen solució, podríem per exemple, posar un marcapassos sota la pell, o en el cas que no tingués solució et podien proporcionar una vida el més llarga possible i amb les millors condicions. Després ens van ensenyar com col·locar una persona en posició lateral de seguretat (PLS). Aquesta tècnica s’aplica en cas d’accident perquè la víctima no s’ofegui, i seguidament s’ha de trucar a Urgències (112).

Al final de la xerrada ens van posar un vídeo molt emotiu. En aquest hi havia tres històries en les quals els protagonistes tenien problemes del cor. La primera tractava d’una noia jove, de 13 anys, que va haver de reduir les hores de ball perquè les seves condicions de vida havien empitjorat. El segon era un pare pilot que va haver de deixar de viatjar amb tanta regularitat. I la tercera, d’un futbolista del Barça i després de l’Espanyol que va haver d’operar-se, iniciar una rehabilitació i deixar de jugar temporalment el futbol.

Els alumnes de batxillerat us volem animar a què participeu, ja sigui aportant una donació o bé fent-vos voluntaris de La Marató.

Podeu entrar a la pàgina web de La Marató i buscar més informació o enviar un correu per fer-vos col·laboradors/es.

Mar Cabello i Laia Colomer
1r Batxillerat

Informacions: Ciència

Enviada per admin el 12/Nov/2014 - 12:13

Camins infinits

El passat dimarts, 4 de novembre, van venir dos joves investigadors a explicar-nos la seva feina, l’Álvaro Hernáez i la Nereida Bueno. Les dues conferències van ser molt interessants i tots vam gaudir molt de tot el que ens van explicar. Els joves investigadors són voluntaris que participen en un programa de la Universitat de Barcelona que té com a objectiu acostar el món universitari als nois i noies de secundària, i compartir amb ells els dubtes que també ells van experimentar quan els va tocar decidir a què volien dedicar el seu futur, i com ho van fer per aconseguir arribar a fer el què estan fent ara. Aquestes són algunes de les conclusions a les quals han arribat els nois i noies de 4t ESO després d’assistir a la interessant exposició de la Nereida Bueno.

Llegiu el text Notícia completa.

« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »

Mes anterior Novembre 2014 Mes següent
Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg