Premi a les idees innovadores empresarials dels joves estudiants

El Museu de Ca n’Ortadó va acollir ahir el lliurament dels premis del Concurs d’Idees Innovadores Empresarials per a joves adreçat a la població estudiant de la ciutat, en el qual hi han participat els instituts de Banús, Forat del Vent, Gorgs i Col·legi Montserrat. En total han estat 74 els projectes presentats i hi han participat 179 alumnes. Un acte que va comptar amb la presència de l’alcalde de la ciutat, Carles Escolà, la regidora de Treball i Promoció Econòmica, Contxi Haro, el representant de Cerdanyola Empresarial, Jaume Maranges i el representant del Jurat, Xavier Solana. (…)

Projectes premiats

El segon premi en categoria batxillerat vsa ser per al projecte Maletes Eyou, de les alumnes Maria Murillo, Wisal Doudour i Raquel Roca, de l’IES Gorgs. Maletes intel·ligents que mitjançant unes preguntes en forma de recordatori, ajuden a no oblidar les pertinences a l’hora de viatjar.

En categoria de 3è i 4t d’ESO, el primer premi va ser per al projecte Viatge històric, de les alumnes Nadine Sánchez, Marta Gálvez i Cristina Mancebo, de l’IES Gorgs. Edifici ambientat en diferents èpoques històriques de la història i que permet a les persones visitants conèixer les diferents èpoques a través d’experiències lúdiques i educatives.

El segon premi va ser pel projecte AAPPCMS, de les alumnes Mireia Baños i Albert Jiménez, de l’IES Gorgs. Una aplicació per a persones discapacitades, concretament sords i muts, que permet millorar la seva comunicació a través de la traducció de la llengua de signes al llenguatge escrit i oral i de la traducció del llenguatge oral i escrit a la llengua de signes.

Esforç, il·lusió i actitud

Tant l’alcalde, com la regidora, com el representant de Cerdanyola Empresarial i el membre del Jurat van destacar la dificultat que ha representat triar els treballs guanyadors, així com la importància d’elements cabdals com la il·lusió, l’esforç i l’actitud per portar endavant un projecte de vida, ja sigui a nivell personal com laboral.

De la seva banda, l’alcalde de la ciutat, Carles Escolà, demanava als estudiants que es continuïn formant perquè són el futur i el relleu i que facin tot el possible per conquerir els objectius marcats i, sobretot, que facin el possible per transformar aquest món en un una mica més just.

Podeu llegir l’article sencer en el següent link.