GUIA PER FER UNA CONFERÈNCIA

Des de l’escola hem fet una guia per fer una conferència. Durant aquests dies ja estem parlant amb el grup de grans i més endavant vindran el grup de mitjans i petits. Per qualsevol dubte podeu consultar a la tutora del vostre fill/a.

Segurament que veurem unes conferències molt xules amb uns aprenentatges molt valuosos per totes les criatures! Ben aviat cada divendres a la tarda a l’escola. Us hi esperem!

DOCUMENT PER FER UNA CONFERÈNCIA

Aquest document ha estat adaptat a partir d’un de l’escola La Flama (Sant Fruitós de Bages)

 

JA TENIM REINA CARNESTOLTES!

Divendres passat vam fer els projectes de reis i reines del Carnestoltes de l’escola. Vam fer 10 projectes molt xulos amb tots els nens i nenes de l’escola. A la tarda, vam fer les votacions i avui, dilluns, ho hem acabat. Ha guanyat el projecte de la Cora, l’Ariadna, l’Aitana i el Pablo.

És una Reina molt bonia i eixerida!

Durant aquesta setmana la construirem i divendres ens arribarà a l’escola!

CONFERÈNCIA 11. SÒNIA SOSA

Aquesta tarda ens ha visitat a l’escola la Sònia Sosa, responsable del Projecte Ranja. La Sònia per motius professionals (cultiu de la vainilla) té relació amb l’illa de Madagascar i amb un poble del nord (Bavilona).

La conferència de la Sònia va tenir dues parts. La primera va explicar el Projecte de solidaritat amb el poble on ja han obert una escola d’educació infantil i un dispensari mèdic. Ens va ensenyar fotos del lloc i dels nens i nenes que hi van. Ens va dir que fins el mes de març fan una recollida de material escolar i roba per portar-ho aquest estiu allà.

A continuació va explicar tot el procés de cultiu i recol·lecció de la vainilla i va ser molt interessant!

Gràcies Sònia per venir explicar-nos tot aquest projecte!

EN CARLES I EN TONI PARTICIPEN A LA CLOENDA DELS ABR A LA FACULTAT DE PSICOLOGIA (UAB)

Aquest matí en Carles Prat i en Toni Comajoan, representant a la ZER, han participat a la facultat de psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) en la presentació dels projectes dels alumnes sobre com poder millorar el llenguatge escrit en els alumnes de la classe dels grans de les tres escoles de la ZER. Aquest és un projecte  sobre l’Aprenentatge Basat en Reptes (ABR. En anglès: Challenge-Based Learning o CBL) que és una metodologia d’aprenentatge basada en una experiència real: els participants s’enfronten a una problemàtica concreta del territori i exploren possibles opcions de millora, arribant a formular una proposta de solució, la qual s’acaba implementant i avaluant.

Els alumnes de 3r grau de Logopèdia de l’UAB han presentat als membres del tribunal els seus projectes finals. Cal destacar l’esforç i el treball de tots els grups que van exposar. Ha sigut interessant veure projectes on es plantejaven d’una manera molt ben contrastada una diagnosi dels treballs de les alumnes de la ZER i les seves propostes per tal de millorar els textos expositius d’aquests alumnes.

La ZER ja fa anys que aposta per aquest tipus de col·laboracions i formacions amb entitats de prestigi que comporten un valor afegit a l’educació de les nostres criatures a les aules. Aquest projecte es tancarà el proper 28 de febrer quan hi hagi les presentacions dels alumnes de 3r del grau d’Educació Primària, de la facultat d’Educació de l’UAB.

QUIN TREBALL HEM FET A MICROHABILITATS DE LLENGUA ELS MITJANS?

El nostre objectiu final és que els nostres alumnes tinguin una bona lectura que els permet i entendre el que llegeixen, i sàpiguen planificar i estructurar un bon discurs oral per després plasmar-ho per escrit .

Durant el primer trimestre la línia de treball s’ha centrat en el desenvolupament i consolidació de la consciència fonològica. També hem fet un treball específic de lectura eficaç per adquirir més confiança i seguretat en la fluïdesa lectora i en la descodificació dels textos.

A final de trimestre hem iniciat un treball sobre els components del llenguatge relacionats amb la forma (morfosintaxi), per promoure l’adquisició del lèxic a través dels camps semàntics com a punt de partida. A partir dels camps semàntics, treballarem la frase a nivell oral i escrit fent servir els mapes mentals per estructurar i organitzar la informació per enriquir les nostres produccions orals i escrites.