L’escola

El setembre de 2005 va tornar a obrir les seves portes de nou l’escola de Sant Quirze.

Formem part de la Zona Escolar Rural ZER el Moianès Llevant juntament amb l’escola de L’Estany, i l’escola Els Ventets de Collsuspina.

Tenim alumnes des de P3 fins a 6è.

Estem organitzats en agrupaments multinivell per afavorir la construcció de sabers entre nens i nenes de diferents edats. Creiem en la diversitat com a font d’enriquiment.

L’escola està oberta a l’entorn. Fem sortides trimestrals i colònies cada any.

Amb el projecte actual d’escola es volen posar les bases per treballar per arribar a ser una escola democràtica, inclusiva, coeducativa, solidària, flexible, participativa i catalana. Els canvis per arribar aquí no han de ser un motiu de resistència, sinó una oportunitat de fer un millor camí.

En l’actualitat a l’escola de Sant Quirze Safaja hi ha assignades quatre mestres a tota la jornada i una mestra a mitja jornada. La distribució dels grups d’alumnes és la següent:
P3 P4 i P5. Grup de PETITS.
1r. 2n.i 3r. Grup de MITJANS.
4t. 5è. i 6è. Grup de GRANS.