Història

Després d’ 11 anys de tancament de l’Escola de Sant Quirze Safaja, l’any 1994, el curs 2005-2006 van tornar a obrir les portes d’aquesta escola rural que forma part de la ZER del Moianès Llevant. L’escola Sant Quirze Safaja està situada al municipi de Sant Quirze Safaja a la comarca del Moianès, a 627 metres d’alçada. La població actualment és de 640 persones aproximadament que conviuen en un terme municipal de poc més de 25 km2, que s’estenen enmig d’una zona muntanyosa envoltada de boscos de pins, roures, alzines i vegetació de ribera. El seu nucli urbà és molt petit, i una gran part de la població viu dispersa en les diferents urbanitzacions. L’edifici de l’escola està situat a la sortida del poble, a prop del riu Tenes i del Torrent de l’Espluga. En els darrers cursos hem pogut detectar que estan arribant alguns alumnes provinents dels municipis del voltant. En aquests casos, les famílies exposen que escullen l’escola de Sant Quirze Safaja buscant una escola més propera i amb menys alumnat per aula que la que tenen als seus pobles d’origen.