Projecte Àlber

L’escola, així com la societat, és un entorn en constant canvi; un canvi que ens porta a modificar, a buscar noves alternatives, a evolucionar per tal de poder donar resposta a les necessitats emergents.

El curs 2000/2001 vam iniciar un programa preventiu per a l’adquisició de les habilitats bàsiques d’accés al currículum per tal que tots els alumnes desenvolupin les capacitats i adquireixin les competències per al seu desenvolupament integral.

El programa es va iniciar a l’etapa infantil i any rere any s’ha anat avaluant i incorporant propostes de millora. Fou el curs 2003/04 que l’etapa de primària es va implicar amb el projecte i actualment tota l’escola desenvolupa el programa Àlber.

Aquest programa i les seves pautes de desenvolupament i aplicació com una eina didàctica de futur i d’implementació en altres centres educatius està recollit en el llibre Desig d’Alteritat.

Aquest projecte va ser el guanyador del premi Batec a la Recerca i la Innovació Educatives l’any 2005.