Història

• Breu història de l’ escola i actual edifici.
  • Fins a finals dels anys 60 l’ escola d’ Esterri era unitària, amb una classe per a nens, una altra per a nenes i un parvulari. Llavors es van crear dues aules més i es va introduir la coeducació. El curs 72-73 es va convertir en una graduada amb 10 mestres per donar classes i dos mestres de lleure, encarregats de l’internat. La finalitat d’aquest era concentrar els alumnes dels pobles de la comarca del Pallars Sobirà, que per motius de disminució del cens escolars, havien quedat sense escola als seus pobles.
  • L’edifici de l’escola la Closa l’any 1997, es reforma per tal d’ubicar-hi l’ensenyament secundari. Durant aquests anys l’escola forma part de la ZER Alt Pallars que agrupa totes les escoles de la comarca excepte la de la capital Sort. L’escola s’organitzava per cicles.
L’any 2003 amb l’augment d’alumnat, l’escola deixa de formar part de la ZER Alt Pallars. Acabades les obres d’ampliació de l’edifici escolar, aquest queda distribuït en dues plantes la primera planta s’ ubica Infantil i Primària i en la segona, l’Institut Morelló i també, l’ aula d’informàtica, la de ciències i una petita aula de reforç. Compartim tots dos centres: la sala de música i la sala polivalent, que es troben ubicades a la segona planta i un poliesportiu. Cal destacar la seva ubicació, cèntrica i amb un pati espaiós.