Cicle inicial 14-20 d’abril

Benvolgudes famílies,

Esperem que estigueu tots bé, i la vostra família també. La salut sempre és important, però en aquests dies encara més. Molta salut per tothom!

Tornem de les vacances inusuals de Setmana Santa amb les piles carregades i amb ganes d’intentar seguir el curs amb els mitjans que puguem. Entenem que cada família té unes circumstàncies diferents: alguns teniu ordinadors, tablets, impressores; altres teniu només el telèfon mòbil, alguns esteu els pares i les mares treballant, altres esteu malalts o cuidant de familiars malalts, etc. És per això que des del Departament d’Educació se’ns ha demanat que les propostes que incloem s’han d’orientar a desenvolupar les competències bàsiques.

Així doncs, cada dimarts us proposarem activitats que seran totalment voluntàries, tot i que pensem que si les podeu anar treballant amb els vostres fills i filles en treuran molt de profit.

Aquestes propostes setmanals seran al voltant d’un tema diferent, plantejat com a projecte. En el cas de l’Educació Física i Música, tindreu, per una banda, propostes generals a la web de l’escola i també unes activitats més concretes destinades als cursos de Cicle Inicial.

Totes les matèries estaran disponibles en el drive de l’escola dins la carpeta de fotos 19-20 – Cicle Inicial – (cicla a l’enllaç)

1r – ACTIVITATS CONFINAMENT – set 14 d’abril

https://drive.google.com/drive/folders/11WVcM93668SVqn1azu4y5mX7uvhfD7ef

2n – ACTIVITATS CONFINAMENT – set. 14 d’abril

https://drive.google.com/drive/folders/11Z9jyikJwKz_76M8-o21kLY_qGzu_yTR

Us fem arribar una pauta d’horari setmanal a fi que tingueu una guia si així ho necessiteu. És orientatiu i la realització de les propostes que us fem arribar és voluntària i s’ajustarà a la realitat de cada família.

Fem del dia a dia un espai per dedicar temps a la lectura, per educar la paciència, plantejar nous reptes amb ingeni i creativitat, seguir amb les rutines i hàbits que es poden treballar des de casa, donar tasques i càrrecs, cultivar les ganes d’aprendre allò que els interessi, demanar-los que siguin responsables al seu nivell i que ajudin a casa, etc.

HORARI SETMANAL (ORIENTATIU)

DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES
LECTURA LECTURA LECTURA LECTURA LECTURA
ACTIVITATS ESCOLA

Curs/classe (clica a l’enllaç)

1r: Horari  – orientatiu

2n: Horari  – orientatiu

ACTIVITAT FÍSICA ACTIVITAT FÍSICA ACTIVITAT FÍSICA ACTIVITAT FÍSICA ACTIVITAT FÍSICA

A l’escola dediquem una mitja hora diària a la lectura. Ens agradaria que fomentessiu aquests moments de lectura a casa. Hi ha moltes maneres de llegir i de gaudir. Us en proposem algunes:

  • Llegir en veu alta

  • Lectura col·lectiva infant/adult

  • Lectura model per part de l’adult

  • Lectura + treball posterior (dibuix, escriure un resum, copiar alguna paraula que li faci gràcia)

  • Lectura + treball de comprensió (preguntes de l’adult o explicar amb les pròpies paraules de què va la història)

  • Lectura creativa: inventar-nos un final, canviar els personatges, etc.

  • Lectura + recull: escriu el títol del conte, qui l’ha escrit, qui ha fet les il·lustracions i digues si t’ha agradat o no. Quan tornem a l’escola ens intercanviarem aquest recull amb els i les companyes per compartir recomanacions i potenciar la lectura divertida i propera.

Títol llibre:

Autor o autora:

Il·lustrador o il·lustradora:

M’ha agradat?

Per què?:

  • Etc.

 

És important que dediqueu cada dia una estona a fer algun tipus d’activitat física.  Trobareu algunes propostes a la pàgina web de l’escola. També les trobareu a l’enllaç de propostes de:

1r 

2n

Creiem important també que els infants segueixin participant de la vida cultural i us proposem vàries pàgines web on poder veure teatre, conta-contes, programes de ràdio, info k.

Una altra proposta és passar estones de fent jocs de taula/experiments amb la família. Aquests jocs poden ser des de oques, parchís, cartes, jocs de mans, jocs de mirar (veo/veo), jocs de construccions, etc. Pels experiments us proposem que us atreviu a fer-ne alguns propis o els d’aquest enllaç: dinàmiks, i fabriclan.

Us volem proposar que un cop per setmana, o més sovint si l’infant en té ganes, dediquin un temps a crear un diari personal. Aquest diari no cal que l’ensenyin a ningú, però sí que els podem motivar a que escriguin o dibuixin com s’han sentit durant la setmana o durant aquell dia. L’objectiu d’aquesta activitat no és tant acadèmica com que ells puguin anar expressant com es senten (a classe també teníem rutines de treball de sentiments) i tinguin un recull personal del temps en confinament.

De les propostes que us plantegem, en podeu fer un retorn a través del correu electrònic de la tutora o a les especialistes, mitjançant un vídeo, una fotografia, una nota de veu, escrit en un paper, etc.

Els correus de les mestres els podeu trobar a la pàgina web de l’escola: https://agora.xtec.cat/escolaignasiiglesias-bcn/equip-docent/

Serem nosaltres, les mestres, les que ho penjarem al drive de cada curs a la carpeta de fotografies RETORN famílies 1r   RETORN famílies 2n per tal de que pugueu veure feines d’altres companys i companyes. Totes les activitats que aneu fent, aniria bé que les guardeu totes juntes en una carpeta o capsa i les podreu portar quan tornem a l’escola. D’aquesta manera tindran un recull de les activitats que han anat fent, que serà també una espècie de diari escolar.

Us agrairíem que ens contesteu aquest correu per confirmar que l’heu rebut i per tal de saber si teniu dubtes amb alguna de les propostes, i si teniu els mitjans per a poder seguir-les. MOLTES GRÀCIES!!

 

Desitgem que us haguem pogut ajudar i que tingueu salut.

Ànims i fins aviat!

Us trobem a faltar,