EL CONTE DE “LA CRIDA” AL CICLE MITJÀ

En el decurs del segon trimestre hem explicat el conte de “LA CRIDA” als alumnes del cicle mitjà i hem realitzat unes activitats relacionades amb el conte. El missatge que vol transmetre és de conscienciar a les persones que hem de tenir cura amb el nostre entorn, per preservar la seva bellesa i al mateix temps mostrar un dels 4 principis bàsics de “La Carta de la Terra”: Integritat ecològica.

Us adjuntem l’enllaç on podreu, si us bé de gust, llegir el conte amb els vostres infants.

Els autors d’aquest conte són en Jaume Centelles i la Désirée Grifé, mestra de la nostra escola, tots dos formen part del grup de treball Implica’t+. Aquest és un projecte cooperatiu i transversal que té com a objectius treballar els valors, la solidaritat i la Carta de la Terra a les aules. Està adreçat a l’alumnat de totes les etapes educatives.

1. Gemma

Moltes gràcies per permetre als nostres fills formar part d’un projecte tan interessant. Enhorabona a la Désirée, i per extensió als seus companys, per la feina ben feta

2. Jaume Centelles

Bon dia, frederics!
    Acabo de llegir aquesta bona noticia que m’alegrarà encara més el dia i només us puc donar les gràcies.
    Sempre hem pensat que val la pena dedicar estones a parlar de com fer un món millor, de com les persones ens podem ajudar i de com podem cuidar el nostre entorn fent petites accions que al final esdevindran granets de sorra que s’ajuntaran amb d’altres granets de sorra per fer una platja preciosa. Aquesta és la idea de “la crida”, això ja ho sabeu.
    Precisament aquests dies s’acaba de publicar un llibre que és un conte del gran Manuel de Pedrolo (conegut per El mecanoscrit del segon origen i de qui se celebra el centenari del seu naixement) que es diu “El principi de tot” i explica com a partir del gest senzill d’una persona s’acaba transformat tota una ciutat (Barcelona, en aquest cas). Us el recomano.
    Una abraçada i estaré encantat de venir a visitar-vos. Potser aquest proper divendres, fa?
    Jaume Centelles