PROJECTE CASES DEL MÓN

Encetem el projecte CASES DEL MÓN. El treballarem tota l’escola al llarg d’aquest segon trimestre. Estigueu atents perquè durant uns dies us proposarem uns enigmes que podreu resoldre mitjançant l’opció “Deixa un comentari”.

1. QUINA ÉS LA CASA MÉS ESTRETA DEL MÓN?

LA CASA KERET, A VARSÒVIA, POLÒNIA. MESURA 92 CENTÍMETRES EN EL PUNT MÉS ESTRET I 152 CENTÍMETRES EN EL PUNT MÉS AMPLE.

Han encertat aquesta pregunta la Fiona i en Biel de 4t.

2. EN QUANT DE TEMPS VA SER CONSTRUÏDA LA CASA BLANCA?

LA CASA BLANCA VA SER CONSTRUÏDA EN 8-10 ANYS. El 1790 es va començar a fer el projecte. El 3 d’octubre del 1792 es va posar la primera pedra. L’1 de novembre del 1800 va finalitzar l’obra.

Aquesta resposta l’han encertat la Marta i la Mònica de 6è i la Sara Mayà de 5è.

3. QUINA ÉS LA CASA AMB MÉS METRES QUADRATS? QUI LA TÉ?

La resposta correcta és del Martí Alsina, la Laia i la Núria de 4t i  la Sara Mayà de 5è: La casa amb més metres quadrats es diu ANTILLA i està a Mumbai (India). Té 37.000m2 repartits en 27 plantes. El seu propietari és un multimilionari hindú que es diu Mukesh Ambani, que viu amb la seva dona i els seus tres fills i li va costar uns 1000 milions de dòlars.

Resultat d'imatges de situación mumbai mapamundi

QUIN ÉS L’EDIFICI AMB MÉS PLANTES DEL MÓN?

El Burj Khalifa (Dubai), construït l’any 2010. Té 163 plantes i 828 metres d’alçada.

Resposta correcta: Abril G i la Noa de 5è, Júlia G de 4t. Pau i la Carla de 6è.

Resultat d'imatges de situació dubai mapamundi

QUANTS HABITATGES FAMILIARS HI HA A CATALUNYA?

Uns 3.900.000 habitatges (dades del 2018).

QUINA ÉS LA CASA MÉS INTEL·LIGENT DEL MÓN?

Una casa unifamiliar situada a Torrejón de Ardoz (Madrid). Ha estat guardonada com a la millor casa domòtica del 2017.

Els propietaris poden controlar tot l’habitatge des del seu smarphone o tablet:  l’il·luminació, climatització, estores, persianes, difusió sonora, sistema de seguretat…

DEBAT RADIOFÒNIC SOBRE EL DRET A LA VIVENDA. FET PER L’ALUMNAT DE LES DAMES I EL MONOPOLI

ENTREVISTA A L’ARQUITECTE XAVIER CASTILLEJO, TIET DE LA LAIA FARRÓ.

Durant el projecte “Cases del Món” l’alumnat de les Dames i el Monopoli va anar a visitar la casa dissenyada per l’arquitecte Xavier Castillejo, tiet de la Laia Farró.

FOTOGRAFIES DE LA VISITA

Ràdio Cases del món