L’Escola Agrària de Manresa reuneix el Consell de Centre

El divendres 5 de febrer l’Escola Agrària de Manresa ha celebrat el seu segon Consell de centre. Hi han estat convocades representants del DARP (Servei de formació agrària, Serveis territorials a la Catalunya central, oficines comarcals, Servei d’ordenació agrícola), consells comarcals, Ajuntament, grups Leader, universitats, alumnes de l’escola, entitats col·laboradores, joves que s’incorporen a l’activitat agrària, emprenedors en producció agrària ecològica, empreses productores i transformadores, cooperatives agràries, grups de consumidors, CCPAE, tècnics assessors i organitzacions professionals.

S’ha informat del grau de desenvolupament del Pla estratègic de l’escola, que es va començar a implantar el  curs 2014-15, de la distribució del pressupost entre els diferents projectes de l’escola i s’ha fet el seguiment de les propostes de col·laboració emanades del primer consell de centre, celebrat el maig del 2014.

Finalment s’ha obert un debat amb noves propostes de col·laboració i futures accions, que han de servir perquè les activitats de l’escola donin resposta a les inquietuds del sector, captades a través de les diferents organitzacions representades.

S’han recollit propostes per incorporar a l’oferta de formació contínua de l’escola, com ara porcicultura ecològica, cabrum de llet, explotacions agràries de petita capacitat o millora de la fertilitat del sòl en agricultura regenerativa. S’han obert camps de col·laboració dins el Pla de foment de la producció agrària ecològica 2015-2020, com l’actualització de la documentació de formació a distància en agroecologia, l’emprenedoria en ramaderia ecològica, el foment de la biodiversitat cultivada o el proper simposi de fructicultura ecològica. També s’ha recordat la conveniència d’oferir, des de l’escola, un cicle formatiu de grau superior en agroecologia, atès el buit existent en aquest nivell de formació.

Es preveu convocar un nou consell d’aquí a un any i mig aproximadament.