Jornada d’agricultura regenerativa a l’Escola Agrària de Manresa -15/02/2016

D’entre l’oferta formativa del 2016, tant de l’Escola Agrària de Manresa com de l’associació L’Era, es dóna un especial ressò als aspectes relacionats amb la fertilitat del sòl

Per altra part, des de l’escola, es procura mantenir el dinamisme del grup d’emprenedors en producció agrària ecològica que es va constituir els anys 2010-11 arran d’un curs realitzat al centre.

Agrupant aquest dos objectius, el dia 15 de febrer s’ha celebrat una jornada tècnica sobre fertilitat del sòl en agricultura regenerativa, un dels temes que més interès desperta entre el grup d’emprenedoria.

Durant la primera part, en  Josep Ramon Sainz de la Maza, Enginyer agrònom i  assessor en agricultura regenerativa i maneig holístic, ha donat eines pràctiques per millorar la biofertilitat del sòl, introduint els assistents al món dels biofertilitzants i les cromatografies, entre d’altres recomanacions per a una bona gestió dels nostres sòls.

La segona part ha consistit en una posada al dia de tres dels projectes que tenen entre mans els membres del grup d’emprenedoria: un engrescador cultiu de safrà ecològic, una finca vitivinícola ecològica i la producció i transformació d’avellanes i nous ecològiques.

Una cinquantena llarga de persones han assistit a la jornada, manifestant el seu interès per adquirir nous coneixements que els ajudin a millorar la fertilitat del sòl, paper en el qual les propostes regeneratives són molt benvingudes.