L’Escola Agrària de Manresa a la trobada de la Xarxa de ciutats per l’agroecologia

El director de l’Escola Agrària de Manresa, Ton Armengol, ha format part de la delegació de l’Ajuntament de Manresa que ha participat a la trobada de la Red de ciudades por la agroecologia, juntament amb Montse Luque, tècnica de l’Anella Verda de l’Ajuntament de Manresa i Alba Rojas i Laura Escalé de Frescoop, SCCL, responsables del projecte mengemBages.

La trobada s’ha desenvolupat a València, que enguany ostenta la capitalitat mundial de l’alimentació sostenible, del 14 al 16 de setembre, en el marc d’unes jornades sobre governança en les polítiques alimentàries locals.
A la trobada han participat delegacions de 17 ajuntaments de tot el territori estatal, amb l’objectiu comú de reforçar el protagonisme de la societat civil en les polítiques alimentàries urbanes.

La xarxa ofereix un espai d’intercanvi presencial i virtual d’experiències, coneixements i projectes al voltant dels sistemes agroalimentaris locals de ciutats de l’estat. Pretén donar resposta a necessitats de protecció del sòl agrari, incorporació de nova pagesia, establiment de xarxes logístiques per promoure circuits curts de comercialització, conservació d’aigua, sòl i matèria orgànica, etc, per garantir, al capdavall, l’accés de tota la ciutadania a una alimentació saludable i de qualitat.