Normes i funcionament del centre

REGLAMENTACIÓ DEL FUNCIONAMENT DEL CENTRE

Normes de convivència

El RESPECTE és la base de la convivència.

1. Per respecte a les persones, pel dret de tothom a la salut i com a mesura d’higiene no és permès fumar dins l’edifici ni menjar dins les aules.
  2. El telèfon mòbil ha d’estar desconnectat dins de les aules.
  3. Cal respectar el veïnat: no fer soroll, no embrutar el carrer.
  4. Cal respectar el material del centre.
  5. Els espais reservats als professors són la sala de professors i el despatx de direcció.
  6. Cal respectar les hores indicades per demanar informació, certificats, recollir títols, etc. Hi ha un cartell a la porta amb l’horari d’atenció al públic.
  7. El centre no fa fotocòpies personals.
  8. El centre no es responsabilitza de possibles accidents, tant a classe com a fora (sortides, activitats diverses), cada alumne ha de tenir la seva pròpia assegurança.

Sector alumnat

Tots els alumnes tenen els mateixos drets i deures, sense més distincions que aquelles que es derivin de la seva edat i dels ensenyaments que cursin. L’exercici dels seus drets implicarà el deure correlatiu de coneixement i respecte dels drets de tots els membres de la comunitat educativa.

Drets de l’alumnat

1. Rebre una informació que els permeti aconseguir el desenvolupament de la seva personalitat, dintre dels principis ètics, morals i socials comunament acceptats.
  2. Ser avaluats, acuradament, valorant el seu progrés personal i rendiment escolar, informant-se’ls dels criteris i procediments d’avaluació, d’acord amb els objectius i continguts de l’ensenyament.
  3. Ser respectats en les seves creences religioses, morals i ideològiques, a la llibertat de consciència i a la seva intimitat en relació amb aquelles creences i conviccions.
  4. Ser respectat en la seva integritat física i en la seva dignitat personal.
  5. Realitzar la seva activitat acadèmica en condicions de seguretat i higiene adequades.
  6. Gaudir d’un ambient convencional que fomenti el respecte entre els companys.
  7. Ser respectada la confidencialitat d’aquella informació de caràcter reservat de què disposa el centre, relativa a les seves circumstàncies personals i familiars, llevat que ho demani l’Administració.
  8. Rebre orientació acadèmica i professional.

Deures de l’alumnat

a) Assistència:

•  S’ha de respectar les hores de classe (entrar a l’hora i respectar la durada de les classes).
  •  Les faltes d’assistència s’han de justificar. Serà motiu de baixa del Centre la no assistència a classe durant més de deu dies lectius consecutius sense justificació.

b) Participació:

• L’alumnat ha de ser participatiu.
  • L’actitud negativa a classe (no portar el material, no fer la feina demanada, faltar al respecte al professor/a o als companys de grup, etc.) pot condicionar l’avaluació de l’alumnat.
  • Si aquesta actitud negativa repercuteix en el grup classe, el professorat proposarà a l’òrgan pertinent l’expulsió de l’alumne/a  de les seves classes.
  • Totes les activitats complementàries ofertes són obertes i es demana participació i assistència.

c) Altres deures:

• Respectar l’exercici dels drets i les llibertats dels membres de la comunitat educativa.
  • Estudiar per desenvolupar les seves aptituds personals i per aprofitar els coneixements que s’imparteixen al centre, amb la finalitat d’assolir una bona preparació humana i acadèmica.
  • Respectar l’estudi dels seus companys.
  • Utilitzar un vocabulari correcte i decorós en tot moment, i evitar l’ús de paraulotes i expressions malsonants.
  • Complir les NOFC del centre.