A cicles formatius de grau superior

Descripció

Aquests estudis preparen per presentar-se a les proves d’accés als cicles de grau superior de formació professional, d’arts plàstiques i disseny i d’ensenyaments esportius. L’alumnat pot  preparar la part comuna de la prova, la part específica, o totes dues.

La durada mínima per a la preparació de les proves d’accés al grau superior és de 300 hores per a la part comuna i de 99 hores per a les dues matèries de la part específica, que es materialitza en un curs acadèmic.

Continguts

• Matèries de la part comuna: Llengua catalana, Llengua castellana, Llengua anglesa i Matemàtiques.
  • Matèries de la part específica: Segons la família professional o cicle al qual l’alumne vol accedir, cal escollir dues matèries.

El temari i els criteris d’avaluació de cadascuna de les matèries són els que consten a l’annex 1 de la Resolució EDU/3983/2010, de 9 de desembre.

Accés

Poden accedir a aquests estudis les persones que tinguin més de 18 anys o els compleixen durant l’any natural en què s’inicia la formació.

Cal tenir en compte que per realitzar les proves d’accés als cicles formatius de grau superior s’han de tenir més de 19 anys o complir-los l’any natural en què es realitza la prova.

Tràmits

Per cursar aquests estudis cal formalitzar la matrícula d’acord amb els criteris fixats pel Departament d’Educació.

La matrícula d’aquest ensenyament és gratuïta. Cal fer el pagament del material didàctic (llibres, dossiers,…).

A la qualificació que s’obtindrà a la prova d’accés, se li sumarà el 20% de la nota del curs realitzat al CFA Martorell, sempre que la nota sigui com a mínim un 4.