Projecte “= a =”

El projecte = a = es va engegar al curs 2018-2019 amb l’objectiu d’englobar totes les activitats de coeducació, igualtat de gènere i violència masclista que es realitzen al centre.

Moltes d’aquestes activitats ja es realitzaven amb anterioritat al centre; d’altres es van afegint en realitzar-se. Pensem que a l’estar totes dins d’un mateix projecte podem donar major visibilitat a aquestes activitats.

L’equip impulsor d’aquest projecte és la Comissió de coeducació, polítiques de gènere i d’igualtat d’oportunitats del Consell Escolar formada per la professora Gemma Parreño i alumnat membre del propi Consell Escolar. Una de les accions principals d’aquesta comissió és el fet d’implicar a tota la comunitat educativa en la implementació d’actuacions coeducatives.

Mesures que es duen a terme dins d’aquest projecte:

1. Creació d’un logo: A l’inici del projecte, vam crear un logo per definir aquest projecte, = a =, que pensem que defineix perfectament l’essència del projecte.

2. Creació d’El suro de la dona: Es va crear a l’inici del projecte. Consisteix en un suro del centre que es troba en un dels passadissos per accedir a les aules, per tant, és visible per tothom, on es pengen notícies que han sortit en qualsevol mitjà de comunicació on es resalta la figura de la dona. Aquestes notícies les pot aportar qualsevol membre de la comunitat educativa. I per donar major visibilitat a aquest suro, quan es penja una notícia nova, s’anuncia per les xarxes socials del centre.

3. Accions formatives (25 de novembre): Hem englobat accions formatives, com xerrades i tallers del SAID (Servei d’atenció i orientació de la Dona) de l’Ajuntament de Martorell amb motiu del Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, que ja es realitzaven al centre, dins d’aquest projecte.

4. Accions formatives (11 de febrer): L’alumnat de GES 2 dels mòduls de ciències realitzen alguna activitat dins del seu pla d’estudi amb motiu del Dia de la nena i la dona científica

5. Accions formatives (8 de març): Tot l’alumnat del centre realitza alguna activitat amb motiu del Dia internacional de les Dones, al llarg de la setmana que inclou el dia.

6. Visualització del projecte: Cada vegada que realitzem alguna activitat relacionada amb aquest projecte, en fem difusió des de les xarxes socials del centre.

Objectius per a pròxims cursos

El nostre objectiu principal com a centre és treballar la coeducació en totes les activitats i ensenyaments del centre en el nostre dia a dia, perquè pensem que és molt important per poder crear una societat amb més igualtat de gènere i menys casos de violència de gènere.

De moment, hem començat a incorporar activitats, tallers, gestos,…en dies puntuals i significatius. Tanmateix el que volem és que poc a poc en tot el que es planifiqui al centre, tant per part del professorat com de la  resta de la comunitat educativa, es pensi en igualtat.