Grup de Lectura Cicle Mitjà

LECTURA-2: El mariner de Sant Pau  (accés a la lectura digital)
ABANS DE LA LECTURA:
PREDICCIONS

• Situem Sant Pau de Segúries a partir dels nostres coneixements: dibuixem l’itinerari Sant Quirze de Besora – Sant Pau de Segúries al full de classe.
  • Ens preguntem: – Què hi fa un mariner a Sant Pau de Segúries? Alguns pensen que fuig d’alguna cosa, altres que li agrada viatjar…
  • Observem la data que es va escriure aquesta llegenda: 30 de novembre de 1900. Uf, d’això fa una pila d’anys?

DURANT LA LECTURA

• Escoltem l’inici de la lectura: ens cal estar molt atents. Hi ha paraules de la nostra llengua molt antigues i haurem de parar bé l’orella.
  • Representem com va ser que uns avis de Sant Pau de Segúries van començar a explicar aquesta llegenda.
  • Comencem les activitats: RALLY FOTOGRÀFIC DE L’ITINERARI DEL MARINER DE SANT PAU.  Entre tots creem el nostre àlbum (activitat escola – família). Enviem les fotos al nostre correu electrònic.
  • Llegim la lectura a casa tranquil·lament i ens pintem les paraules que no entenem d’un color i d’un altre els llocs per on passa el mariner.

LECTURA-1: Com a les pel·lícules
ABANS DE LA LECTURA:
PREDICCIONS

• Què ens diuen les il·lustracions?
  • Sabem de qui són aquests dibuixos?
  • Quina part del dia deu ser?
  • Quin personatges hi surten?
  • Observes algun detall que et fa posar nerviós/osa?

DURANT LA LECTURA
Llegim la lectura tranquil·lament i pintem idees que ens interessen.
MOTIVACIÓ LECTORA
Treball amb les famílies: busquem receptes de conserva de tomàquet. Tots hi volem participar, peer això cal que els pares, mares, avis, àvies ens ajudeu.

Carles Rovira 3r

DESPRÉS DE LA LECTURA
Treballem la fitxa Lec-1 individualment.

1. Marc Farrés

M’ha agradat molt llegir aquesta història, perquè el mariner viatja a molts llocs de Catalunya i també perquè encara que ho hagi perdut tot segueix tirant endevant.