Projecte 4 cordes

Aquest curs hem engegat aquest nou projecte que ha agradat molt a alumnes i mestres.

PROJECTE 4 CORDES A L’ESCOLA SANT SALVADOR

L’escola Sant Salvador ha iniciat aquest curs el PROJECTE 4 CORDES amb la col·laboració de la Cooperativa MUSICOP. La cooperativa MUSICOP és una cooperativa de treball associat que té per objectiu el disseny i/o gestió de projectes educatius, socials i culturals sense limitacions amb especial dedicació a l’educació musical.

El projecte 4CORDES Sant Salvador té com a finalitat oferir nous recursos per abordar les realitats de l’entorn de nens i nenes en edat escolar per mitjà de l’aprenentatge artístic contribuint així al desenvolupament de competències socials, comunicatives i relacionals dels infants i de les seves famílies. Procura aportar eines i instruments de creixement personal i de l’entorn per mitjà de l’aprenentatge del violí i el violoncel a través de l’orquestra amb els alumnes de 3r.

La classe del projecte es divideix en 4 parts:

Les mestres donen la benvinguda alumne per alumne, i els hi pregunten…

Quin és el vostre objectiu per avui?

4cordes

Després fan tècniques de respiració i relaxació i treballen les notes musicals amb el cos.

Agafen els instruments: el violí i el violoncel i els aprenen a tocar.

violins

I per últim escriuen cartes amb missatges positius.

cartes

profes

Els mestres que els acompanyen són: La Roser, la violoncelista, la Noemí la violinista i el Rafa que és el mestre de música de l’escola.

Aquí teniu una petita mostra del nostre treball.

Dintre d’aquest projecte el proper dia 13 de Maig el alumnes del projecte 4 cordes faran un concert al teatre Tarragona juntament amb una coral formada pels alumnes de 6è i alguns músics professionals.

El concert serà un conte musical anomenat Tralalà i el globus vermell.