Projecte Aprenem amb la tecnologia

PROJECTE INTERNET DE LES COSES

Aquest curs l’escola ha pilotat un projecte pioner anomenat ” Proyecto Escuela“. Aquest projecte el porta l’empresa CISCO SYSTEMS i està relacionat amb l’Internet de les coses.

El projecte consisteix en explicar als alumnes l’ús i el funcionament del que s’anomena l’internet de les coses ( IOT), una xarxa d’objectes de la vida quotidiana interconnectats.

Els alumnes de 5è han après moltes coses i durant tot el curs han  fet uns projectes per grups. Cada grup, format per 5 alumnes, s’ha proposat com a  repte millorar  una necessitat social utilitzant les tecnologies IOT.

Per fer aquest treball els tutors de 5è, la directora i el coordinador d’informàtica van fer un curs de formació realitzat per treballadors de CISCO per videoconferència. Amb aquest curs vam aprofundir sobre el concepte d’Internet de les coses i com fer un projecte amb els alumnes.

Un cop els alumnes van tenir fet el projecte va venir a l’escola un jurat format per persones de l’empresa CISCO, tècnics del Departament d’Ensenyament, mestres i alumnes de 6è i ells van valorar tots els projectes. D’entre tots, es va escollir un dels grups, el qual va anar a  Barcelona a presentar el seu projecte el 29 de maig.

Ha estat una experiència inoblidable!

IMG-20170529-WA0010 IMG-20170529-WA0011 IMG-20170529-WA0012 IMG-20170529-WA0015

JORNADA DMRBTKTGN.

Jornada d’Intercanvi d’experiències en dispositius Mòbils, robòtica

El dia 7 de juny vam celebrar a la nostra escola la 2a. JORNADA # DMRBTKTGN sobre robòtica, dispositius mòbils i internet de les coses (IOT). En aquestes jornades van participar diferents escoles i instituts de la zona: Reus, Valls, Torredembarra, Constantí, la Selva del Camp, Santa Oliva, …i evidentment la nostra escola: Escola Sant Salvador.

La jornada anava dirigida a l’exposició sobre diferents experiències portades a terme a les escoles a partir del treball amb les noves tecnologies.

Les activitats es van repartir en tres espais:

• Sala EXPO (projectes i prototips de l’alumnat en robòtica educativa i Internet de les coses (IOT). Mostra de treballs de l’alumnat
  • Aula Workshops 1 (2 tallers simultanis: realitat  augmentada i virtual i programació d’una construcció. 1 hora cada taller fets per l’alumnat)

• Aula Workshops 2 (2 tallers simultanis: Scratch. 1 hora cada taller fets per l’alumnat).

• Aula Making Of (presentació del desenvolupament de projectes. Com s’ha fet?. 15 min per exposició)

En aquesta jornada la nostra escola va participar amb la presentació de com s’havia elaborat  el conte audiovisual “La nostra especial llegenda de Sant Jordi” a l’Aula Making off, i a la Sala Expo es va mostrar el treball “L’Anella verda i el complex petroquímic de Tarragona” treball relacionat amb l’Internet de les coses que van fer els alumnes de 5è dins del Projecte de CISCO SYSTEMS Internet de les coses.