ESTEM DE FESTA MAJOR!

Quina alegria, quina il·lusió, a Banyoles estem de Festa Major!

Tots els alumnes de cicle inicial estem molt contents aquesta setmana perquè al nostre poble han arribat les fires. Des de ja fa uns dies ens hem estat preparant per gaudir molt de les festes de Sant Martirià.

Els alumnes de 1r vàrem anar a l’Ajuntament a veure els gegants i capgrossos de Banyoles. Allà ens hi esperaven tots ben plantats. Vàrem recordar els seus noms i ens en vàrem provar algun i tot. Vàrem observar com són en Martirià i la Maria per dins i què cal fer per portar-los. Però nosaltres això no ho podíem pas fer perquè encara hem de créixer una mica més.

Els de 2n no vàrem visitar els gegants i capgrossos sinó que tot caminant vàrem anar al Monestir a conèixer les gàrgoles de foc. Vam aprendre com ha d’anar vestit un diable per participar als correfocs, tant el txiqui com el d’adults, i ens varen explicar molt bé què hem de portar nosaltres si hi volem anar de públic: una samarreta màniga llarga de cotó, un mocador al cap i un barret, unes sabates molt ben cordades i si volem també unes ulleres que tapin bé. Però els diables quan ballen ho fan al ritme de la banda i nosaltres també la vàrem tocar. Hi havia tambors de diferents tipus i mides i amb les baquetes en vàrem tocar alguns. Finalment també vàrem conèixer en Sensenom i la Ramona que són dos figures molt grans que tiren guspires per tot arreu.

I enguany, per fer encara més especial la festa, vàrem rebre una visita molt especial a l’escola. Ens va venir a veure en Seny. En Seny és un dragonet molt organitzat i treballador que amb la companyia dels seus dragonets amics participarà del correfoc txiqui. Els dragonets que l’acompanyaran tot darrere són: la Jana, en Morgat, la Rauxa, en Mer i la Ruduleta. De ben segur que veure’ls ballar serà molt especial.

Finalment com cada any, avui mateix, divendres 20 d’octubre, farem la nostra cercavila particular on els alumnes de cicle inicial, juntament amb els d’educació infantil, lluirem les creacions que hem fet dedicades a la Festa Major tot caminant i dansant al ritme de la batucada dels alumnes de 5è. Esperem que ens vingueu a veure.

DESITGEM A TOTHOM UNA GRAN FESTA MAJOR!