Història

L’escola del camí de Can Pons ha esdevingut un espai de memòria històrica en ser el principal centre d’ensenyament de la vila durant el segle XX. Joan Salamero Amat, alcalde de 1928 a 1930, va impulsar la seva creació a Can Pons per tal de cobrir les mancances escolars del primer quart del segle XX.

El projecte de les noves escoles s’encarrega el 1927 a l’arquitecte Jeroni Martorell, conegut per la seva trajectòria en la restauració de monuments i pel seu treball en edificis de caire modernista i historicista. Les obres de construcció es van fer entre el 1928 i el 1929.

Amb el nom de Grup Escolar Reina Maria Cristina, les escoles s’inauguren el 29 de gener de 1930 amb la presència del capità general Barrera, dotant Vilassar d’un centre educatiu modern. En època republicana, el 25 d’agost de 1931, en presència del president Macià, les escoles passen a anomenar-se Grup Escolar Francesc Macià.

Després de més de 85 anys l’escola Francesc Macià, l’escola del poble, ha deixat una forta petjada, ens ha format, ens ha dotat d’espais de relació i ha generat oportunitats de futur. Les Escoles del camí de Can Pons segueixen sent un espai d’intercanvi, formatiu i de convivència, segueixen, en definitiva, sent un punt de trobada d’associacions, serveis i activitats que vertebren el teixit veïnal de Vilassar.

L’any 2009 les noves necessitats educatives van portar a la construcció d’una nova escola en els terrenys de l’antic camp de futbol de Vilassar. Una escola moderna, acollidora, funcional, amb espais pensats per a les necessitats educatives dels infants del segle XXI.