La Fundació Jaume Bofill premia els projectes de biblioteca escolar que aporten solucions per la innovació i la cohesió educatives

El dia 30 de juny la nostra escola va rebre un dels 2ns Premis (1500€) de la  Biblio(R)evolució

Tenint en compte que la biblioteca escolar és un agent capaç de respondre als reptes educatius actuals, la Fundació Jaume Bofill va llançar un repte a la comunitat educativa; que repensessin els usos de la biblioteca escolar i iniciïn una biblio(r)evolució. A la convocatòria s’hi van presentar 145 centres i es van seleccionar 30 escoles i instituts, entre els quals hi havia el Cesc Aldea.

Un jurat composat per Mònica Baró, Jaume Centelles, Àlex Cosials, Anna Juan, Cecília Lladó, Marta Roig i Sílvia Solé han destacat cinc experiències que han aconseguit resoldre el repte plantejat de forma innovadora, amb una gran participació per part de la comunitat, amb un fo rt impacte sobre les formes d’educar, d’aprendre i de de viure l’escola i molt transferibles a altres centres. El resultat de la deliberació ha estat el següent:

– Un primer premi Ex-aequo als projectes de l’Escola El Despujol de les Masies de Voltregà (creem ambients) i l’Escola Frigolet de Porqueres (laboratoris d’inspiració), per la seva proposta de construcció del coneixement de forma col·laborativa entre els diferents docents, basada en l’experimentació i exploració del fons de la biblioteca com a font bàsica per al treball per projectes.

– Un premi al fort impacte comunitari i a l’apoderament de les famílies a l’Escola Francesc Aldea de Terrassa i el seu projecte Trajectes de lectura, per la seva capacitat de respondre al repte marcat, a través d’una proposta innovadora i que pretén ajudar a fer famílies lectores, que encomanin el gust per la lectura i puguin mantenir l’interès dels seus infants per aquesta més enllà dels anys d’escolarització.

– Un premi a la innovació i a l’apoderament dels estudiants per l’Institut Antoni Torroja de Cervera, per un projecte on els propis estudiants esdevenen prescriptors, a través del canal d’instagram @noemfacis_spoiler (una de les xarxes socials més usades pels adolescents) i de l’ajut de la Biblioteca Municipal i dels professors de l’institut, amb tallers per saber parlar de llibres.

– I un premi a l’originalitat de la promoció de la biblioteca escolar a l’Institut Joan d’Àustria i el seu projecte Biblio Stay de dinamització de la biblioteca escolar, basat en els jocs de scape room, que proposa una forma diferent de descobrir el fons i el plaer de les troballes.

APROFITEM PER AGRAIR LA IMPLICACIÓ  i SUPORT A TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA!!!

Moltes gràcies

 

I JORNADA DE PORTES OBERTES PER A DOCENTS

Des de fa uns anys, hem anat compartint el nostre projecte educatiu centrat en la formació literària amb diferents docents que s’han apropat al centre. En aquest moment, ens ha semblat oportú poder centralitzar aquestes trobades en un sol dia i oferir una jornada de… Llegeix més»

Nosaltres també reutilitzem

En motiu de la celebració de la SETMANA DE LA PREVENCIÓ DE RESIDUS,   enguany  hem tornat a participar a la proposta  que ens han fet des del Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental. Els nens i nenes de P-3, P-4, P-5, 1r, 2n 3r i 4t han… Llegeix més»