CARREGUEM CAMIONS (1r)

Una de les activitats preferides dels nens i nenes del «Món de la fantasia» és «Carreguem camions». Aquesta consisteix en imaginar que conduïm un camió molt gran per una carretera i l’hem d’omplir amb dues càrregues iguals o diferents. Això sí, hem d’anar amb molt de compte perquè si els paquets sobresurten per davant o per darrera, la nostra càrrega es podria perdre o el nostre camió podria xocar! 

El primer pas per resoldre aquest gran repte és trobar una regleta que representi el nombre que se’ls demana; fins ara hem carregat camions del número 10, el 9, el 8 i el 7.  A continuació, han de cercar dues regletes que càpiguen perfectament, sense sobresortir ni per davant ni per darrere, ja que sinó no representarien la mateixa quantitat que el camió. I després han de reconèixer, tot provant quantes unitats caben, quina quantitat representa cada una de les regletes que han posat. 

Quan ja ho tenen, encara els hi falta un pas molt important, passar-ho al paper. Per molts i moltes el pas més difícil ja que s’han de concentrar molt per pintar correctament el camió i les càrregues fent que representin els nombres que han posat. L’últim pas és posar-ho en comú per tal de compartir les diferents maneres que han trobat de representar la quantitat i anar adonant-se poc a poc que com més petit és un nombre menys possibilitats hi ha de descompondre-ho en dos números. 

Així doncs, amb una activitat ben divertida, els nens i les nenes de primer estan coneixent els nombres, descomponent-los, trobant relacions entre nombre i quantitat i preparant-se pels jocs que ja estem iniciant i que necessiten aquests coneixements previs; com ara el «Dos». 

Si cliqueu AQUÍ podreu veure tot el procés que han seguit els infants per descompondre el número 7. 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>