Llums…càmeres…I ACCIÓ

Fa poc hem gaudit de la setmana cultural a la nostra escola. El tema d’aquest any ha estat el món del cinema i hem fet activitats i tallers de pel·lícula!

Aquests han estat els nostres tallers:

1. Jocs d’interpretació

En aquest taller, la Isabel, ens va preparar jocs diversos que ens van permetre desenvolupar la creativitat, el treball cooperatiu, l’habilitat comunicativa… Si bé en un principi vàrem sentir una mica de vergonya, un cop trencat el gel, semblàvem actors i actrius de debò.

1. Taller de doblatge

Ens ho vam passar molt bé sent dobladors professionals per un dia. El Jordi ens va posar una escena de la pel·lícula “El Hobbit, un viatge inesperat” de Peter Jackson , i nosaltres havíem de posar les veus a tots els nans i mags que hi apareixien.

1. Taller del “Joc de l’estrella”

El Joc de l’estrella, que ens va preparar la Marta, era un joc tipus el joc de l’oca on havíem de realitzar un munt d’activitats.

Vam haver de fer petites conferències, presentacions , inventar-nos històries fantàstiques, aprendre’ns embarbussaments, realitzar onomatopeies…a més de ser “Estrelles” cada cop que quèiem a les caselles amb estrella i se’ns enregistrava l’activitat.

Algunes proves van resultar una mica difícils perquè calia improvisar molt. Tot i així, ens en vam sortir!

4Taller de l’auca

Ens ho vam passar mot bé amb l’Elena fent una auca sobre la història del cinema. Vam aprendre moltes coses.

sin-titulo1

Aquí teniu uns exemples de com van quedar les nostres auques

5-Taller de movie maker

La Montse ens va ensenyar un programa informàtic d’edició de vídeos i fotos. Vam fer pel.lícules on tots els alumnes de l’escola érem els protagonistes. Va ser molt interessant i innovador.

Semblàvem productors de cinema professionals; com si ho haguéssim fet tota la vida!

A més d’aquests divertidíssims tallers, vam fer fotos seguint el model dels plans cinematogràfics següents:

• Pla general
  • Pla americà
  • Pla mitjà
  • Primer pla
  • Pla detall
  • Plans picat i contrapicat

sin-titulo                             fff

No podíem viure una setmana cultural sobre el cinema sense veure una pel·lícula. Així que, la classe es va convertir en un cinema. Ah, i amb crispetes i tot!

No us oblideu de passar per l’escola a veure les nostres sinopsis sobre les pel·lícules que vam veure i comentar: “Billy Elliot” i “Charlie i la fàbrica de xocolata

sin-ti                               sin

Tanmateix, al taller TAC que fem cada setmana, també hem treballat el cinema fent un power point explicant els gèneres cinematogràfics que més ens agraden i fent il·lustracions com aquestes amb l’ordinador:

hh

I aquí no s’acaba; les activitats continuen… Ben aviat en farem una de ben divertida. Ja us l’explicarem.