I tu… Ets un “Devorallibres”?

El dia 7 de febrer, van venir a l’escola dues bibliotecàries de la Biblioteca Montserrat Roig a proposar-nos una activitat que es diu “Devorallibres”.

Aquesta activitat consisteix en llegir els vuit llibres seleccionats per la biblioteca entre tots els membres de l’equip de lectura. Cada nen o nena té un passaport on apunten els llibres llegits i enganxen una imatge. Els membres del grup de lectura han de llegir el màxim de llibres diferents. Els llibres es poden llegir a casa, a l’escola, de vacances…

El 30 de maig, vam anar a la biblioteca on ens esperaven les bibliotecàries amb un joc de preguntes sobre els llibres llegits. El joc se sembla al “Trivial”, un cercle amb diferents camins per avançar i aconseguir punts. Cada llibre està identificat per un color diferent, hi ha caselles dobles, “tria color”, comodins… A cada casella es fa una pregunta segons el color/llibre i et donen punts si l’encertes. Les fitxes de cada equip eren personatges de llibres i es movien a mà llençant un dau.

Els guanyadors del joc van ser premiats amb una xapa commemorativa i tots els nens i nenes vam rebre un diploma.

L’activitat és bastant divertida si t’has llegit els llibres perquè pots participar en les preguntes. Recomanem aquesta activitat a tothom que li agradi llegir i treballar en petit grup de lectura.