Projecte PETITS CIENTÍFICS

El projecte escollit per l’alumnat de Cicle Inicial de l’escola va ser el que girava entorn a la ciència i els experiments. Entre tot l’alumnat el vam anomenar “PETITS CIENTÍFICS”.

Des del seu inici hem après i investigat molts conceptes sobre la ciència. Primer, seguint les propostes del CESIRE, vam investigar reptes sobre l’espai ja que es celebrava la Setmana de l’Espai. Quantes vegades és més gran el planeta Terra que la Lluna? A quina distància es troben la Lluna i la Terra?

Després ens vam centrar en la investigació de la densitat de les substàncies. L’aula es va convertir en un autèntic laboratori!! A partir de glicerina, aigua, mel, aigua oxigenada i oli vam descobrir que no tots els líquids pesen el mateix i, junts, vam superar el repte: aconseguir posar totes les substàncies juntes dins un mateix recipient sense barrejar-se! Va ser fantàstic!

També hem jugat i experimentat amb el magnetisme i les forces: la força per contacte i la força a distància.

Les últimes setmanes ens hem estat informant sobre aquest coronavirus que ens té ara tancats a casa amb aquest reportatge de l’Info-K. Us en deixem l’enllaç de la web per si el voleu tornar a mirar o mirar-ne d’altres  😉