Guèiser de Soda a Castelló de Farfanya

Divendres passat vam donar el tret de sortida a la maleta viatgera d’experiments i ciència. Per començar, vam recollir informació a partir d’un llibre d’experiments i vam dur a terme el guèiser de soda.

És molt important fer-se preguntes i fer una hipòtesi d’allò que creiem què passarà quan es du a terme un experiment. Què creieu que passarà? Per què ho creieu? Quins fets o elements fan que es desencadeni aquesta reacció?

Mireu el nostre guèiser! Vam poder contrastar les nostres hipòtesis.

Preparant el guèiser amb un embut.
Reacció dels caramels mentolats amb el refresc de cola. Resultat: producció massiva de diòxid de carboni.

A partir d’ara, cada alumne rebrà la maleta viatgera setmanalment i triarà un experiment sobre el qual hi treballarà. Posteriorment, el posarà a la pràctica davant de la resta d’alumnat i l’explicarà amb tots els detalls.