Durant el 2n trimestre hem realitzat diverses activitats entre les quals us n’expliquem unes quantes:
1.- ELS AGENTS VERDS
Els agents Verds són dues persones que revisen si es compleix tot allò que hem aprés sobre la sostenibilitat dins del projecte d’ Escoles Verdes.
Cada setmana, els dos encarregats van passant per totes les classes i controlen :
– El reciclatge de paper, brossa i envasos a les classes i al pati
– La despesa d’energia: portes, calefacció, llums tancats, finestres tancades…
Si no està correcte posem un semàfor vermell a la classe i els expliquem el per què. Si està tot bé els posem el semàfor verd. I també ho apuntem en una llibreta de control.
2.- L’HORT
Durant el mes de març vam començat aquesta activitat de les Escoles Verdes:
Aquí us posem el calendari de l’hort i esperem que al final ens puguem menjar una exquisida AMANIDA!!!
QUÈ PLANTEM ? | QUI PLANTA ? |
Maduixes i aromàtiques | E.INFANTIL |
Pastanagues | C.INICIAL |
Tomates “ CHERRY” | C.MITJÀ |
Enciam | CS. 5è |
Raves | CS. 6è |
3.- JO US EXPLICO
Aquest any els de Cicle superior, i dins dels projecte interdisciplinar ROCK & ENROTLLA’T, estem treballat l’història de rock. A més d’estudiar-ho com a teoria, l’hem preparat fent els “JO US EXPLICO”.
Hem seguit aquesta línia:
- Anys 50 va aparèixer l’Elvis Presley.
- Anys 60 va aparèixer Stevie Wonder, Beatles i The Rolling Stones
- Anys 70 va sorgir AC/DC i Guns N’ Roses.
- Anys 80 The Police i Pet Shop Boys.
- Any 1985 va aparèixer Loquillo.
- Anys 90 Els Pets i Sopa de Cabra.
Hem après molt sobre el rock & Roll i ens ho hem passat molt bé cantant les cançons més conegudes.
4.- L’ORTOGRAFIA’T
Els de 5è i 6è hem fet, cada setmana, uns tallers d’ortografia que consistien en diferents jocs per a practicar i jugar amb l’escriptura de les paraules.
Hi havia uns 10 tallers i de manera rotativa cada grup els hem anant fent: memory, parxís ortogràfic, la mona, bona ortografia sense esforç, dòmino, el joc del dau, la plena, el quinto ortogràfic…
N’hem après molt tot divertint-nos jugant.
5.- L’APADRINAMENT LECTOR
Consisteix en fer de padrins de lectura, els de 5è i 6è, als alumnes de 2n i 1r respectivament. Cada nen/ tenia el seu apadrinat/da i entre els dos es realitzaven activitats de lectura. Ens ha agradat molt i esperem repetir-ho!!!
Cicle Superior 6è