SUPERCIÈNCIA DEDICADA A LA SOSTENIBILITAT

Dins el marc de la 26a edició de la Setmana de la Ciència, dedicada aquest any a la Sostenibilitat, a l’escola s’han treballat diferents realitats que cal treballar per salvar el nostre planeta.

La contaminació de l’aire, la contaminació de l’aigua, la gestió dels residus i el consum energètic han motivat que, a través de la ciència, s’hagin pogut entendre realitats perilloses que cal canviar.

Els més petits van començar amb la visita de la Gervàsia, gerrmana del conegut científic Gervasi. Ella els va transmetre la necessitat de cuidar el nostre Planeta. Tota l’escola, des dels més petits als més grans, van iniciar els tallers i experiments amb una aula amb quatre espais ben delimitats. Cadascun amb una problemàtica concreta. A més a més, un vídeo els convidava a fer alguna cosa per a millorar la situació actual i evitar que empitjori.

Els tallers i experiments realitzats han estat per entendre per què hi ha un escalfament global o per què cal mantenir els rius i mars nets. La necessitat d’utilitzar energies netes i renovables i la importància de reduir residus  o reciclar: entendre l’efecte hivernacle, la pluja àcida,  filtrar l’aigua, veure l’efecte de l’oli en els rius i mars, l’energia solar i fer paper reciclat.

Poc a poc, s’ha anat entenent la importància dels petits actes.

...”No fa falta esperar a demà. Ets fort, important i intel·ligent. Pots començar avui”…
Tenim dret a lluitar per al nostre futur i tenim la capacitat per canviar les coses”,…  Anna Taylor

Aquesta jornada s’ha acabat amb un regal per a cada grup: una planta amb tots els seus beneficis.

UN REGAL PER A L’AULA, PER A L’ESCOLA, PER A TOTS I TOTES, PER AL NOSTRE PLANETA!

VÍDEO S.O.S.

FOTOS DE TOTA L’ESCOLA