LES LLENGÜES DE LA NOSTRA ESCOLA

El dia 21 de febrer va ser el dia Internacional de la llengua Materna. Amb aquest motiu, al llarg d’aquesta setmana se li ha donat una dedicació especial a la llengua, a les diferents llengües que ens acompanyen i formen part de la nostra identitat.

Les llengües maternes ens uneixen novament a l’escola a través de la paraula somnis, perquè tant si és pronunciada diferent com si s’escriu del revés, els somnis són presents en tots els cors i ments.

A l’escola Sant Roc trobem set llengües maternes diferents: el català, el castellà, l’àrab, el romanès, el polonès, el bàmbara i el pulaar. Que es trobem entre les més de 7.000 llengües que existeixen al món.

Amb les motxilles pintades representant el llegat lingüístic que cadascun dels infants i joves de l’escola duu amb ell, dins la seva pell, dins casa seva, en família i que l’enriqueix i l’acompanya en els lligams d’arrels més forts.

Donem visibilitat a la realitat de l’escola, sentim l’orgull de la diversitat, perquè cadascú té la seva llengua materna, i la sent com a coixí per a aprendre i desenvolupar-se.

Per conèixer una mica més, us proposem que viatgeu i conegueu les llengües del món a través d’aquest vídeo:

Volta al món amb les llengües

1. Judit

Molt bona idea! Les llengües són una de les coses que portem a les nostres motxilles i en podem anar afegint a mesura que n’aprenem de noves.