ÒSMIES: Natura activa a l’hivern

 

Tots els alumnes de l’Escola han pogut conèixer amb la col·laboració de les associacions Mas de Melons, secans de Lleida, Parc del Reguer i l’empresa  Bio Ponent el Projecte Òsmies finançat pel programa Leader de la Unió Europea.

Les òsmies són un grup d’abelles silvestres de vida solitària que han passat desapercebudes en el nostre entorn agrari mentre s’encarregaven de la pol·linització i la producció de multitud de camps. S’alimenten del pol·len i el nèctar d’arbres fruiters i altres floracions silvestres de temporada. Construeixen els seus nius en forats separats per cel·les. Cada espècie té les seves particularitats: algunes fan les cel·les amb fulles i d’altres amb fang, unes fan els nius en forats i d’altres en closques de cargols… Com altres abelles solitàries, són força dòcils, no ataquen i si arriben a picar, no és gaire dolorós.

Des d’aquest mes de febrer el Parc del Reguer comptarà amb dos nous Hotels d’Insectes, construïts pel Nando Farré i un hotel d’Òsmies que ajudaran a millorar la biodiversitat del nostre parc

 

Fotos Taller Òsmies

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>