Taller de Plàstica 2n trimestre: Ángela Garcia Codoñer. Esc La Pineda 2021-2022

Durant el segon trimestre d’aquest curs hem treballat la pintura d’Ángela García Codoñer, caracteritzada per un cromatisme pla i contrastat.

Mitjançant aquesta pintora, que encara avui als seus 78 anys està totalment en actiu artísticament parlant, hem apropat l’alumnat a l’art contemporani del S. XXI a través de tres sèries o temàtiques diferents que ella mateixa classifica en: morfologies, misses i labors.

Aquesta docent i llicenciada en belles arts, ha dedicat tota la seva vida a la investigació pictòrica i a la crítica, a través del dibuix, de tot el que envolta al món dels concursos de bellesa femenins (sèrie misses) que hem treballat a partir del collage. També amb l’elaboració artesanal del punt de creu (sèrie labors), aquesta última com a reivindicació, totalment, en contra del caràcter dòcil i diligent en la figura de la dona.

Tota aquesta sèrie de conceptes, que Ángela García Codoñer manifesta en les seves obres d’art, s’han transmès a l’alumnat per apropar-los a l’artista valenciana a través de la realització de diferents obres plàstiques, amb les quals han posat de manifest la seva creativitat i enfocament artístic personal.

El fet d’estudiar a Àngela Garcia Codonyer, ha suposat que l’alumnat ha realitzat una sèrie d’activitats plàstiques típiques de l’escola tradicional, com ara el punt de creu o els vestits de nines retallables, amb les que els xiquets/tes s’han pogut posar a la pell dels seus avis quan anaven a l’escola.

CARNESTOLTES

DECORACIÓ D’HIVERN