DIA ESCOLAR DE LA NO VIOLENCIA I LA PAU

El dijous 30 de gener s’ha celebrat el Dia de la No violència i la Pau a la ZER Poblet. Cada escola ha enfocat aquesta celebració de manera diferent per tal de treballar de manera conjunta i reflexiva aquest tema tant important i necessari, fent-nos conscients que cal vetllar per la pau i la no violència cada dia i en cada instant de la nostra vida.

A l’escola Mare de Déu dels Torrents de Vimbodí s’han trobat tots junts a la tarda (famílies i alumnes) per dur a terme per grups quatre jocs interactius al voltant de la pau de la mà d’UNICEF. Tot seguit, els alumnes de Cicle superior han parlat de la figura de Pau Casals i han llegit un seguit de frases del mateix músic, un gran lluitador per la pau, la música i la seva terra, Catalunya. Per acabar, s’ha llegit i signat el manifest de la pau i la no violència i tot ha quedat recollit en un mural al passadís de l’escola. En aquesta ocasió no ha faltat berenar per a tots els participants a l’acte.

Fotos de l’escola Mare de Déu dels Torrents

A l’escola del Montgoi de Vilaverd han treballat aquest dia, amb els infants, sota el lema «La Pau està a les  nostres mans». És important fer-los veure que l’educació per la pau i la no violència comença en el nostre entorn més proper: la família, l’escola, el poble. Tot i així, l’educació per la Pau ha d’estar present cada dia de l’any a la nostra tasca educativa per avançar cap a un món més pacífic, més solidari i més just.
Cal ensenyar-los a afrontar els conflictes a partir de valors indispensables com la justícia social, la igualtat, la cooperació, la solidaritat i el respecte.
A més a més, a través de la presentació d’unes imatges del fotògraf turc Ugur Gallen, on es mostra un univers paral·lel entre la guerra i la pau, hem iniciat una conversa en la que els infants han pogut expressar sentiments, idees i emocions vers les dificultats que viuen nens i nenes com ells arreu del món.

Fotos de l’escola del Montgoi

Per commemorar aquest dia, els alumnes més petits han treballat conjuntament el conte “Llums al cel”, que parla dels bombardejos i les conseqüències terribles de la guerra. I els alumnes més grans han visualitzat i comentat un curtmetratge al voltant de la figura d’Anna Frank. Després, conjuntament, tots els infants i mestres s’han reunit per compartir plegats cançons de diferents autors que tracten el tema de la felicitat, la pau i l’adversitat de les guerres, i han confeccionat un mural amb diverses frases de Pau Casals, music català i fidel defensor de la pau al llarg de tota la seva vida.

Fotos escola de Blancafort

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut