LA CASTANYADA

Comença la tardor i cauen les fulles, mengem castanyes, caquis, nous… i celebrem la castanyada que és la primera de les festes i tradicions que celebrem al llarg del curs a l’escola.

La celebració d’aquestes festes ens permet parlar-ne, descobrir-les i treballar-les amb l’alumnat.

Ahir, els alumnes de CI, CM i CS es van transformar en veritables forners i forneres a la cuina de l’escola.

Primer, van treballar la recepta dels panellets i amb l’ajuda dels mestres de l’escola van fer la massa amb patata, farina d’ametlla i sucre.

I avui dimarts, hem gaudit d’un dia ben diferent i festiu en què l’escola s’ha omplert de castanyeres i castanyers grans i petits.

Al llarg del dia s’han realitzat moltes activitats relacionades amb aquesta festivitat i amb la tardor: contes, manualitats…. i a les aules s’han fet panellets decorats amb ametlles, cireres i coco.

Hem portat els nostres panellets a la Enri (cuinera) perquè els posés al forn i un cop fets, n’hem posat uns quants en bossetes per poder-los disfrutar en família.

A la tarda, hem tingut la visita més esperada del dia “LA CASTANYERA MARTA” que ens ha explicat moltes anècdotes i consells interessants. També hem après moltes coses dels fruits/es de tardor i hem pogut degustar un all i oli de codony boníssim.

Finalment hem anat al pati a menjar castanyes calentetes i torradetes i a provar els nostres panellets.

També hem aprofitat per ballar algunes cançons de la tardor.

Podeu veure les fotos AQUÍ