LLENGUA MATERNA 2021

Una de les activitats més especials d’aquest trimestre ha estat la celebració del dia de la Llengua Materna. La idea de celebrar el Dia Internacional de la Llengua Materna va ser una iniciativa de Bangladesh. Fou aprovat en la Conferencia General de la UNESCO de 1999. La UNESCO creu en la importància de la diversitat cultural i lingüística per a les societats sostenibles. En el marc del seu mandat en pro de la pau, treballa per preservar les diferències de cultures i idiomes que fomenten la tolerància i el respecte dels altres.

Gràcies a la col·laboració de moltes famílies de les escoles de la ZER, que es van gravar explicant contes en la seva llengua materna, hem pogut anar escoltant les seves històries en diferents llengües durant tot el trimestre. A més, molts contes els han traduït els nostre companys i companyes i ens ha fet molta il·lusió veure’ls i escoltar-los.

És un plaer tenir aquesta gran riquesa cultural i poder conèixer tantes llengües diferents, de gent propera a nosaltres, i situar-les en un mapa del món. Ha estat una activitat xulíssima que esperem poder repetir.

Agraïm la col·laboració de totes les famílies que ens van obrir les portes per posar el seu granet de sorra en aquesta activitat compartida. En aquest enllaç podreu veure el munt de contes que vam recollir i les famílies que hi van col·laborar. Moltíssimes gràcies!

Aquí us deixem un recull de fotos de les diferents escoles.