XERRADA SOBRE EL SÀHARA A L’ESCOLA DE LLARDECANS

Aquest dimecres ens han visitat a l’escola la Laura i la Laila, de l’Associació Sàhara Ponent, per explicar-nos el conflicte del Sàhara Occidental. A través d’una dinàmica inicial hem pogut entendre que difícil és arribar a acords quan tots volem el millor per nosaltres o pels nostres. Ens hem repartit Àfrica, i aquests repartiments, en la majoria dels casos, no han estat del tot equitatius. Així hem pogut entendre l’inici del conflicte al Sàhara ara ja fa més de 50 anys. També hem après coses de la cultura sahrauí: com viuen als camps de refugiats a Algèria, com es relacionen, a què donen importància, etc, a través d’imatges i de la pròpia experiència d’elles en la convivència amb el poble sahrauí. Als més petits de l’escola, La laura i la Laila els han llegit un conte en el qual la protagonista, la  Maimuna, fa un recorregut pel seu dia a dia als camps de refugiats i com espera anar de vacances a l’estiu a altres països europeus com fan les seves germanes grans.

Moltes gràcies Laura i Laila per apropar-nos a la cultura saharaui.

Clica aquí per veure més imatges.