DIADA DE SANT JORDI

Aquesta setmana ha estat marcada per un dia ben especial: la Diada de Sant Jordi i a les escoles, com no podia ser d’una altra manera, vam celebrar el dia del llibre i la rosa amb diferents activitats.

Els infants de l’ESCOLA SANT JAUME vam començar les activitats de Sant Jordi la setmana passada. A les classes de plàstica vam fer tallers internivells on vam elaborar punts de llibre i roses de Sant Jordi, un castell gegant al passadís i un photocall on totes les classes ens vam fer un reportatge fotogràfic.

A les classes de llengua vam treballar diferents tipologies textuals i vam elaborar dibuixos, cal·ligrames, dites, núvols de paraules i poemes que vam exposar a la plaça del poble juntament amb altres poemes que van aportar els veïns i veïnes de La Granja d’Escarp.

Els més petits de l’escola vam gaudir de la Llegenda de Sant Jordi que ens han explicat les mestres i vam aprofitar per fer dibuixos.

Durant el dia, no podia faltar la tradicional visita a la parada de llibres i roses que organitza l’AFA de l’escola.

A lESCOLA ARC D’ADÀ vam celebrar la diada el dilluns, ja que dimarts 23 teníem festa.

Els més petits de l’escola vam llegir la llegenda de Sant Jordi i vam fer la manualitat d’una rosa amb plastilina. Els mitjans vam treballar la llegenda a partir d’una auca i també vam elaborar una rosa amb paper de seda.

Per últim, el grup dels grans vam fer un taller de poesia amb l’Ester Masip, poeta i integrant del grup Cantívers. Amb ella vam aprendre com escriure una poesia a través dels recursos literaris que existeixen i de la pròpia creativitat. També vam gaudir sentint-la recitar i fins i tot li vam poder fer una entrevista. A més a més, vam fer els nostres primers passos envers l’escriptura de poemes i escrivint micropoemes i haykus, entre altres.

Finalment, l’Ester ens va presentar en primícia el seu últim poema musicalitzat. Va estar una tarda molt màgica i emotiva perquè vam descobrir que a través de la poesia ens podem conèixer, ens podem alliberar i ens podem emocionar.

Moltes gràcies Ester per aquest taller de poesia!

A lESCOLA OTOGESA el dimarts a la tarda vam fer racons literaris i, per grups internivells, vam anar passant per set espais diferents i fent les activitats proposades a cada un d’ells.

Per començar, vam muntar una parada d’emprenedoria per vendre manualitats fetes pels alumnes. També teníem un racó de maquillatge amb elements característics de Sant Jordi; un racó de manualitats on vam fer una rosa i el racó de contacontes on vam poder escoltar el conte La princesa Paperina. A més, els padrins del centre de serveis, també van voler participar de la nostra diada. Ells ens van oferir un racó poètic i ens van regalar un poema i un punt de llibre.

Finalment vam fer una cursa de relleus per aconseguir la rosa i també vam jugar al joc d’arrencacues del drac.

Com cada any, també vam poder visitar la parada de llibres que aquest cop l’AFA va situar al pati de l’escola.

A lESCOLA DE MASSALCOREIG es va treballar la llegenda de Sant Jordi a tots els nivells. Els més petits de l’escola, van treballar el conte, van escoltar la cançó Un drac ferotge del Jordi Tonietti i també van fer un punt de llibre amb una rosa i una titella de drac.

A la classe dels pirates, vam treballar el conte Un drac al Jardí, que tracta la llegenda des d’un punt de vista ben diferent i graciós. I també vam fer un punt de llibre i un drac que ens vam endur cap a casa.

A primària, es va treballar la llegenda amb unes comprensions lectores i altres activitats com sopes de lletres i mots encreuats i els més grans, a més, van llegir la veritable biografia de Sant Jordi i van fer unes titelles de dit dels diferents personatges que apareixen a la llegenda.

Com cada any, a mig matí, vam anar tots junts a visitar les dues parades de llibres que hi havia al poble. I, finalment, a la tarda, ens vam dividir amb grups internivells i, entre tots i totes, vam elaborar la nostra pròpia versió de la Llegenda i cada grup va poder llegir la seva part davant de la resta.