UNA EXPERIÈNCIA MÀGICA, LA ZER AL CANTÀNIA!

Ahir  dia 30 de maig, els nens i nenes més grans de les escoles (CS a l’escola Sant Jaume i Otogesa, Comunitat de Grans a Massalcoreig i CM i CS a Llardecans) vam anar a cantar a l’Auditori de Barcelona davant de més de 2.000 persones!

Però abans que res us preguntareu… Què és el Cantània? Doncs el Cantània és una cantata escolar on participen nens i nenes de tota Catalunya. Cada any es crea una obra especialment creada per l’ocasió. Aquesta està composada i escrita per compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi.

Voleu saber quina història ens explica el Cantània d’aquest any?

Després de passar quinze dies a casa la seva àvia Blanca, la Clara espera avorrida que la seva mare la vingui a buscar. Però abans, totes dues tindran temps de viure una altra peripècia. A les golfes l’àvia Blanca hi té guardat un marc enorme sense cap quadre, i proposa a la seva neta que travessin el marc… D’aquesta manera, la Clara i la Blanca començaran una última aventura, aquesta vegada dins de les obres d’art, un món màgic i meravellós on s’alteren les distàncies i el temps corre a una altra velocitat.

Va ser un dia ple d’emocions i experiències.

En arribar a Barcelona, vam poder gaudir de la visita al Parlament de Catalunya, on vam poder conversar amb l’Alba Vergés (vicepresidenta de la mesa del Parlament), i on també ens vam trobar a la Laura Borràs (presidenta de la mesa del Parlament). Va ser d’allò més enriquidor.

Després de dinar ja vam anar cap a l’Auditori, on vam fer un assaig general del que seria l’actuació d’aquella tarda. Allí vam conèixer la directora i a la resta d’escoles que compartirien escenari amb nosaltres.

En acabar l’assaig, amb la panxa molt remoguda pels nervis, vam tornar a entrar a l’Auditori, ara ja com als artistes que som. Les vistes havien canviat força. Aquelles butaques que feia uns minuts restaven totes buides, ara  estaven plenes de gom a gom. Entre totes aquelles cares vam identificar-ne algunes de ben conegudes: les nostres famílies! Gairebé 100 persones ens van venir a veure especialment a nosaltres, i van ser aquell gran suport que necessitàvem.

Després de l’espectacle, i amb els nervis gola avall, vam reunir-nos amb els nostres estimats, amb els qui vam compartir un fantàstic berenar. Cansats i amb una rialla, era hora de tornar cap a casa.

Moltes gràcies per tots els qui hi vau participar. Sense vosaltres, no hagués estat possible!

Aquí us deixem algunes fotografies i vídeos d’aquest dia tan especial. Si alguna família disposa de més fotografies i vídeos que vulgui compartir, feu-nos-les arribar i així les afegirem en l’àlbum que tot seguit us compartim.

1. Francis

Una experiència que perdurarà en la memòria de tot l’alumnat participant i les seves famílies per sempre més!!
    Com a tutora d’un dels grups participants vull agrair a la Cris, mestra de música de la Zer, la seva implicació i professionalitat, ha estat un gran treball realitzat al llarg de tot el curs del qual hem pogut gaudir d’una forma màgica tal com diu el títol del fenomenal article que ens resumeix el concert.

2. angela 5e (maials)

El cantania es celebrava a l’auditori que es un lloc gran i molt bonic on van els artistes. Llavors em vaig sentir com una verdadera artista.

3. Txell Martí (MAIALS)

Va ser una experiència molt bonica perquè tothom et mirava i a la majoria de gent no la coneixies.