TREBALLEM EL DIA DE LA DONA

Al llarg d’aquesta setmana hem realitzat diferents activitats per reivindicar el paper de la dona en el món actual.

Els infants d’educació infantil vam fer una reflexió sobre el dia de la dona. Vam passar un vídeo on s’explicava els inicis d’aquesta diada. A continuació vam fer un petit debat sobre les feines de les dones i dels homes i els vam preguntar què els agradaria ser quan fossin grans.

Per la tarda vam veure el conte de “ Les tres metgesses” d’una mà de contes i es va comentar amb els infants d’infantil, destacant la importància de la igualtat entre homes i dones per accedir a qualsevol estudi, carrera universitària i ofici.

La classe de cicle inicial, dins de l’àrea de medi, hem reivindicat la igualtat laboral a través del treball dels oficis i de la reflexió del què volem ser de grans. Per a treballar-ho hem visionat un vídeo que us invitem a veure. Cliqueu AQUÍ si el desitgeu veure.

A cicle mitjà hem fet la descoberta de dones importants en diferents àmbits al llarg de la història. Per fer-ho, hem començat llegint en parella diferents targetes on apareixia informació rellevant sobre una dona en concret. D’aquesta manera, cada parella presentaria aquesta figura important a la resta d’infants de l’aula i acabaríem coneixent un munt de dones rellevants. A més a més, ho hem publicat al Padlet de CM per si vosaltres també les voleu conèixer.

Els infants de cicle superior estem realitzant una sèrie de tires còmiques, tot basant-nos en la biografia de dones que han marcat la història. Cada alumne ha triat una dona sobre qui voldria saber-ne alguna cosa. Després d’una breu recerca, recrearan en format de tira còmica el fet més destacat pel qual aquestes dones van deixar una empremta fins els nostres dies.

Finalment, hem realitzat un mural conjunt tots els membres de l’escola.

Si desitgeu veure més fotos, cliqueu AQUÍ.