JO DE GRAN VULL SER…

El dia 8 de març a Massalcoreig ha estat una diada molt participativa i festiva, hem realitzat moltes dinàmiques per tal de conscienciar a tot el nostre alumnat de la tasca realitzada per dones valentes que han fet del món un lloc millor on viure.
Els grans han conegut a la Clara Campoamor que va aconseguir al 1931 que les dones poguessin votar al nostre país, l’Alfonsina, primera dona ciclista, la Jane primatòloga, l’Edurne, gran alpinista, la Hedy Lamarr inventora de la wifi. La Malala, premi Nobel de la Pau. En arribar a la classe han trobat una carta de la Pepa que va ser la primera dona aviadora que els convidava a fer un qüestionari, de seguida han volgut iniciar l’activitat tot llegint unes biografies distribuïdes per diversos llocs de la classe per tal de respondre les preguntes. Després del pati han preparat part del mural que s’ha muntat a la tarda.
Els mitjans hem reflexionat sobre les tasques de dones i homes, hem parlat de les coses que poden fer els nens i de les que poden fer les nenes. Hem arribat a moltes conclusions, entre elles que dones i homes, nens i nenes podem fer les mateixes coses, que és injust que els colors siguin per uns o per altres segons siguin nens o nenes, que les il·lusions de cadascú s’han de respectar. Els petits també hem parlat sobre dones que coneixem i la tasca que fan. Hem treballat el conte “QUAN LES NENES VOLEN ALT” i hem vist que siguem nens o nenes les nostres expectatives són totes molt vàlides això ens ha donat per parlar del que ens agradaria ser quan siguem grans, tots han dit el que volen ser de grans. D’aquí el títol d’aquest article.
A la tarda hem confeccionat un súper mural al porxo de l’escola on hem col·laborat tots i totes. En definitiva hem gaudit molt d’aquesta diada i així ho podeu veure en les següents fotos i vídeos.