LET’S CLEAN UP EUROPE!

Let’s Clean Up Europe! és una acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc. La ZER L’Oliver ha participat de la campanya avui divendres 7 de maig recollint residus de l’entorn proper. A continuació us expliquem com ens hem organitzat a cada escola i podeu veure un recull d’imatges de la jornada clicant damunt la imatge de cada poble.

Estem molts contents i contentes d’haver pogut realitzar aquesta acció pel bé comunitari dels nostres pobles.

Llardecans:

Per fer la recollida selectiva de residus a Llardecans hem fet 3 grups i hem netejat 4 zones diferents. Els més petits han netejat la Zona 1: placeta, bassa i pinar, els mitjans han netejat la Zona 2: el mirador del castell i la Zona 3: el tossal de les 7 creus i els més grans han fet la Zona 4: el tossal del cabusset. Hem iniciat l’activitat a les 09.30h del matí i hem acabat sobre les 12.00h. En total hem recollit uns 117kg de deixalles.

La Granja d’Escarp:

La comunitat educativa de l’escola Sant Jaume hem anat a fer la recollida de residus a la zona de l’Aiguabarreig. Hem sortit de l’escola i després d’esmorzar a les barbacoes ens hem repartit en dos grups. Educació infantil i cicle mitjà han netejat el camí fins a la passera. Mentrestant els alumnes de cicle inicial i cicle superior hem recorregut el camí fins a la platgeta recollint tota la brossa que trobàvem. Ens ha sorprès molt veure que hi ha gent que no té cura d’un entorn natural tan bonic i llencen moltes ampolles i llaunes. Finalment hem agrupat el munt de deixalles que hem acumulat ens uns a sacs ben grans i des de l’ajuntament ens han ajudat a transportar-los. Esperem conscienciar a tothom per mantenir el nostre entorn ben net. Entre tots i totes ho farem possible!

Maials:

Per col·laborar en la jornada Let’s clean up Europe des de l’escola de Maials ens hem dividit en cinc grups i hem netejat diferents zones del nostre poble. Els infants més petits de l’escola, l’alumnat de la llar d’infants, també hi ha participat netejant el pati de l’escola, els nens i nenes d’educació infantil han netejat la zona del passeig de les piscines i el camp de futbol; els infants de cicle inicial, la zona de l’ermita de Sant Sebastià; l’alumnat de cicle mitjà, el vial de davant de cal Caballé i els i les alumnes de cicle superior han netejat la zona de les cabanes i la bassa del Tossalet. Aquesta jornada ha servit per conscienciar-nos sobre la quantitat de brossa que llencem embrutant d’aquesta manera la natura i ho hem pogut comprovar veient tots els residus que hem recollit. Tots i totes hem posat el nostre granet de sorra per fer que el nostre poble estigui una mica més net!

Massalcoreig:

L’acció que hem planificat en relació a la campanya Let’s clean up Europe des de l’escola de Massalcoreig ha consistit en netejar tota la zona del poliesportiu i el parc que es troba just al costat d’aquesta instal.lació esportiva. Els més petits han netejat la zona de les grades, els mitjans la zona de la pista i els grans la zona del parc i gronxadors. En total hem recollit uns 70 kg en residus, un cop acabada la neteja hem volgut deixar constància de la nostra acció penjant a la porta uns cartells que indicaven que aquells lloc ha estat netejat. Ara esperem que tots plegats respectem la tasca realitzada . Gràcies!!