DICTATS DIFERENTS

Els dictats poden semblar avorrits i cansats, però ens van molt bé per a llegir a casa quan ens els preparem, repassar l’ortografia treballada i estar atents. A la classe de Cicle Inicial ens hem inventat formes diferents de fer dictats perquè resultin més atractius i divertits.

Us presentem els dictats explosius!

Cada alumne escriu unes paraules en un paperet, després les emboliquem el paper i l’introduïm en un globus que finalment inflarem i enganxarem a la pissarra de la classe. Quan tots els alumnes han fet la primera activitat d’escriure arriba la part emocionant, és hora de petar globus amb un punxó! Cada alumne fa petar un dels globus i a continuació dicta les paraules que un altre company a escrit a la resta de la classe.

En primícia, els dictats voladors!

Els de segon ja ens atrevim a escriure molt més i el globus ens queda petit, per aquest motiu els nostres dictats els escrivim dins d’avions de paper. El joc consisteix en inventar-nos frases i petits textos, els escrivim en un full en brut que tinguem per la classe i amb aquest full elaborem un avió de paper que tant ens agrada. Quan tots hem acabat d’escriure i fer els nostres avions, els barregem i d’un en un els fem volar per a després descobrir els missatges que hi ha dins i dictar-los als companys.