DEFENSEM ELS DRETS DE LA INFÀNCIA!

Un dia, ja fa molts anys, l’ Assemblea General de les Nacions Unides es va reunir amb la intenció de reafirmar els drets universals de la infància i van decidir que se celebrés a cada país del món un dia que es dedicaria a la fraternitat i a la comprensió entre els infants del món sencer i es destinés a activitats que desenvolupessin el benestar de tota la infància. Aquest dia a casa nostra es el dia 20 de Novembre.

A Massalcoreig, l’alumnat de Cicle Superior vam decidir que la millor manera de promoure la fraternitat entre tots els companys i  les companyes de l’escola , en unió amb tots els infants del món, era fer la lectura als mes petits i petites  de l’auca dels drets dels infants que ha publicat la Unesco on els drets estan explicats amb rodolins. Una forma molt divertida de descobrir els nostres drets.

També li vam demanar a la Maribel que ens presentés el prestatge de llibres de la motxilla de les emocions. Els infants tenim dret a que es respectin les nostres emocions i es vetlli per un desenvolupament positiu d’aquestes. La Maribel ens va explicar cada un dels llibres i ens va motivar molt a llegir-los. Desprès de la lectura dels llibres podrem expressar les nostres opinions en una rúbrica que compartirem amb totes les escoles de la ZER.

Per acabar les activitats relacionades amb el dia universal de l’infant, l’alumnat de quart, cinquè i sisè de l’escola, vam rebre la visita del Joan Vitores que ens va explicar de quina manera podem prevenir l’abús de les pantalles. Els infants tenim dret a jugar (amb pantalles o sense) però cal fer-ho de la millor manera.

Aquí podreu veure les fotografies.