Documentació

NOFC ZER LA COMA

PUNT 12. DISPOSITIUS DIGITALS

El centre aposta per la innovació tecnològica al servei de l’ensenyament.
La tecnologia ha de ser una eina que permet millorar l’aprenentatge dels i les alumnes.
El projecte digital està inclòs i concretat dins de l’Estratègia Digital de Centre (EDC) :

L’escola posa a disposició de l’alumnat des de tercer fins a sisè un compte de correu Google Workspace @escolaelroser.cat o @escolasantisidre.cat amb les eines Google que l’escola considera necessàries. Les famílies estan informades de les condicions amb un comunicat d’ùs del Gsuite for Education i signen una autorització. Els comptes d’escola estan protegits per l’administrador (la/el coordinador/a digital).
Aquests comptes són particulars i intransferibles. L’usuari i la contrasenya ve donada però es pot modificar sempre i quan el/la tutor/a en segui coneixedor i no es pot canviar sense avisar. Les famílies en són sabedores i han de vetllar perquè en facin un bon ús fora de l’escola.

Un cop finalitzada l’escolaritat, els comptes seran eliminats. L’alumnat pot transferir els seus documents i arxius a un altre compte de Google particular.

Ús dels dispositius digitals i de perifèrics de l’escola.

Al començament de curs els i les alumnes signen amb el vist-i-plau de les seves famílies, una carta de compromís per responsabilitzar-se dels dispositius digitals de l’escola.

• Els dispositius estan pensats per al treball escolar. Per tant, no es podran utilitzar per a difondre material o missatges discriminatoris o difamatoris ni compartir imatges ofensives o participar el qualsevol activitat il·lícita.
  • Durant l’horari escolar els dispositius són d’ús exclusivament acadèmic i, per tant, no es pot escoltar música, veure o fer fotografies, entrar en portals no educatius, xatejar, fer descàrregues o utilitzar xarxes socials, etc …sense permís dels docents.
  • La càmera ha de ser utilitzada únicament quan algun projecte ho requereixi o algun/a docent ho hagi autoritzat.
  • L’ús dels mòbils i els rellotges intel·ligents amb càmera no està permès. En cap cas l’escola es farà responsable de desaparició, pèrdua o danys que es poguessin produir. Si qualsevol alumne/a fa un ús dins de l’escola, se li requisarà i serà la família o el tutor legal qui hagi de recollir-lo.
  • En cas de desperfecte per un mal ús (pantalla trencada, teclat trencat, desperfectes a l’estructura, pèrdua de carregador) de dispositius de propietat del centre, la família de l’alumne se’n farà càrrec, o bé pagarà l’import de la reparació. Això és aplicable a qualsevol dispositiu que pertany al centre (tauletes, ordinadors, impressores, teclats, ratolins, auriculars, micròfons, panells digitals…). Pels dispositius del PEDC (ordinadors de 5èi 6è), el mal ús del mateix comportarà una restricció d’ús del dispositiu.
  • Els ordinadors del Pla digital de dotació del Departament per a l’alumnat de 5è i 6è, són propietat del departament. Cada alumne/a disposa d’un portàtil per treballar a l’escola. Qualsevol alumne/a se’l pot endur en circumstàncies especials (no disposar de dispositiu, confinament …)
    A principi de curs, les famílies i els alumnes han de signar un contracte i autorització de préstec assumint les responsabilitats que comporta.
    En cas de robatori cal presentar denúncia i el Departament es fa càrrec de substituir-lo. El carregador no té cap mena de garantia i s’ha de reemborsar.
  • Els danys a tercers es sancionaran.
  • Queda prohibit suplantar la identitat, i accés no autoritzat al dispositiu d’un company, entrar a pàgines web amb contingut no adequat, enviar missatges despectius cap a companys o docents…