Matemàtiques cooperatives

La setmana passada, aprofitant que els alumnes de 6è estaven esgotats per les competències bàsiques, a l’hora de matemàtiques vam aprofitar un joc cooperatiu.

El joc és “Els quadrats cooperatius” on s’havien de construir uns quadrats amb unes peces que ens havien donat, però, al començar no disposàvem de les peces necessàries per fer-ho sinó que per poder construir el nostre quadrat necessitàvem la cooperació dels nostres companys.

A la classe vam posar música relaxant i es van llegir les normes del joc:

  • Cada membre de l’equip té un sobre (no es pot obrir encara)
  • En el sobre hi ha les peces d’un trencaclosques
  • La finalitat és que tothom tingui davant seu un quadrat
  • Cadascú ha de treure les peces del sobre i col:locar-les davant seu
  • HEU DE DONAR peces als altres perquè puguin formar quadrats
  • NINGÚ POT AGAFAR PECES ALS ALTRES perquè puguin formar quadrats. Només es poden donar peces, no les podem agafar ni demanar
  • No es pot parlar ni fer gestos
  • De cap manera es poden demanar peces, HEM D’ESPERAR QUE ENS LES DONIN
  • El joc s’acaba quan tothom té un quadrat de la mida correcta
  • Cada grup ha d’estar format per 5 persones

El joc ens va agradar MOLT i ens ho vam passar molt bé tot i ser difícil no parlar i esperar a DONAR I REBRE!

Trobada d’atletisme a Arbeca

El passat dijous 3 de maig, els alumnes de cicle superior de la ZER ens vam desplaçar a Arbeca per participar en una jornada d’atletisme al camp d’esports de la localitat.

La trobada, organitzada pel Consell Esportiu de l’Urgell, va comptar amb la participació de 10 escoles i més de 200 nens i nenes de la comarca de l’Urgell.

Les proves van ser molt diverses, totes elles relacionades amb l’atletisme, com ara, el llançament de pes, de javelina, curses de relleus, de velocitat, salts de llargada, entre d’altres.

En aquesta trobada els alumnes van poder experimentar i conèixer més sobre el món de l’atletisme. S’ho van passar d’allò més bé!

Us deixem un recull de fotografies de la jornada.

A GUIMERÀ PRACTIQUEM JOCS DEL MÓN!

Els i les alumnes de l’Escola de Guimerà hem fet jocs d’arreu del món. Els alumnes de cicle mitjà i superior han buscat un joc d’un país diferent i de diferents continents i hem fet una fitxa amb tota la informació per poder fer-los després a les sessions d’educació física.

En el moment de realitzar els jocs a classe, cadascú ha estat responsable del seu, d’explicar-lo als altres companys i organitzar els grups- equips i el material.

Hem fet fotos de tots els jocs!

Podeu veure-les clicant a la imatge.

FEM JOCS D’ALTRES PAÏSOS!

Els i les alumnes de cicle superior de Vilagrassa hem practicat jocs d’arreu del món. Cadascú ha buscat un joc d’un país diferent i de diferents continents i hem fet una fitxa amb tota la informació per poder fer-los després a les sessions d’educació física.

En el moment de realitzar els jocs a classe, cadascú ha estat responsable del seu, d’explicar-lo als altres companys i organitzar els grups- equips i el material.

Hem fet fotos de tots els jocs!

Podeu veure-les clicant a la imatge.

JOCS D’ARREU DEL MÓN A CICLE MITJÀ DE VILAGRASSA

Els i les alumnes de cicle mitjà de Vilagrassa hem practicat jocs d’arreu del món. Cadascú ha buscat un joc d’un país diferent i hem fet una fitxa amb tota la informació per poder fer-los després a les sessions d’educació física.

En el moment de realitzar els jocs a classe, cadascú ha estat responsable del seu, d’explicar-lo als altres companys i organitzar els grups- equips i el material.

Hem fet fotos de tots els jocs! Podeu veure-les clicant a la imatge.

Jocs de Pati 2018 – Ciutadilla

El passat divendres 4 de maig els alumnes de la Zer Guicivervi ens vam trobar a Ciutadilla per celebrar els Jocs de Pati.

Durant el matí ens vam distribuir en grups i en diversos espais del poble per jugar a diferents jocs d’arreu del món. Desprès de dinar, els alumnes de Cicle Mitjà van realitzar un taller de Grafit amb l’Anna, l’artista local; els alumnes de Cicle Superior van fer una activitat de simulació sobre el Parlament.

Ens ho vam passar d’allò més bé!