Aquest tercer trimestre hem pogut conèixer una artista i escriptora japonesa “YAYOI KUSAMA”. Al llarg de la seva carrera ha treballat amb una gran varietat de mitjans: pintura, collage, escultura, art… És reconeguda actualment com una de les artistes més importants del Japó. La classe de les maduixes i de les pinyes l’hem volgut conèixer un xic més.
1a sessió: Cercles Trobem pistes que ens condueixen al racó de la Yayoi Kusama i allà llegim una nota on diu que hem de buscar per l’escola si el que volem és conèixer-la. Acabem trobant un llibre de la seva biografia que mirem amb cura i observem que a tot arreu i feia punts, cercles. Mirem algun vídeo que ens mostra diferents obres de l’autora. Així doncs, decidim experimentar amb l’estampació de punts de diferents mides.
2a sessió: Bolets Seguim coneixent a l’autora i descobrim a quin lloc del món viu. Mirem imatges del Japó i escoltem la seva llengua, el japonès. Després, proposem l’activitat de decorar bolets tot estampant amb dits i trossos de canya per seguir amb la dinàmica del punts i els cercles.
3a, 4a i 5a sessió: Volum “Habitació mirall” Aquí ens vam endinsar en l’experimentació amb el fang. Així, la primera sessió vam veure un vídeo on se’ns explicava com manipular i treballar amb aquest material, quines eines podíem fer servir i què havíem de fer si se’ns assecava. Després d’això, vam deixar crear, manipular i experimentar de manera lliure als alumnes, podent fer les seves pròpies creacions. En la segona sessió, van poder pintar el que havien creat anteriorment i vam iniciar el treball amb l’habitació mirall de la Yayoi Kusama. Vam fer la carbassa amb fang i vam pintar el tros de cartró. No ha estat fins a la tercera sessió que vam acabar de pintar la carbassa i fer els punts en negre a l’habitació per tal de poder fer la composició final.
Ha estat un plaer conèixer la Yayoi Kusama i treballar obres seves.


