Avui és el dia Mundial dels drets dels infants, els alumnes de cicle superior ja fa uns dies que treballem el tema.
El dia 20 de novembre es commemora l’aprovació de la Convenció dels Drets de l’Infant per part de les Nacions Unides el 20 de novembre de 1989, que posteriorment va ser ratificada per tots els països de l’ONU excepte Somàlia i els Estats Units d’Amèrica. Aquesta Convenció, al seu torn, es tracta d’un desenvolupament i ampliació dels continguts establerts per la insuficient Declaració dels Drets de l’Infant de l’any 1959:
Hem identificat els diferents drets que tenim, hem obert un debat sobre quins tenim, tots els països tenen els mateixos, tothom els té en compte…. entre moltes d’altres qüestions d’allò més interessant.
També ens hem adonat que tenim drets però a la vegada tenim deures dins la societat que ens envolta, per exemple; tenim el dret a la no-discriminació, i tenim el deure de tractar tothom amb respecte, utilitzant el diàleg per solucionar tot allò que generi un problema.
La veritat és que hem fet grans reflexions hi hem acabat resumint totes aquestes idees en un mural.
Veure les fotos aqui!


