Aquest primer trimestre a la classe de tallers ens hem iniciat en la historia de l’art.
Hem fet un breu recorregut per els treballs artístics des dels homes de les cavernes fins als romans i egipcis.
Hem treballat:
ART RUPESTRE
Vam començar aquest treball parlant sobre la prehistòria i com vivien en aquella època. Ens vam plantejar com deurien fer les seves pintures i quins materials deurien utilitzar… i se’ns en va acudir un munt! Però havíem de comprovar-ho, així que vam portar tot de materials de la natura que creiem que en podríem treure pigment: remolatxa, flors de colors, carbó, espècies, gerds i fruites del bosc de colors vermells i negres, fulles tendres…
Ens vam divertir molt i embrutar encara més! I vam descobrir que no tots els element naturals poden pintar.
El dia següent vam sortir a buscar fulles i plantes i en comptes de pintar amb les mans, les vam utilitzar com a pinzells per fer una creació lliure que ens va quedar preciosa!
Cercant informació i imatges de les pintures que realitzaven a les parets de les coves , vam veure que pintaven les jornades de cacera, doncs hi apareixen animals i guerrers. També pintaven les mans, estampant-les i fent-hi els negatius. Com no podia ser menys vam pintar un mural per l’escola amb les mans!!
Aquí us deixem unes quantes fotos del nostre treball:
ELS EGIPCIS
Deixant enrere l’edat de les cavernes, ens vam traslladar a l’antic Egipte per investigar les obres artístiques que feien en aquella època, i vam descobrir els papirs!
Vam descobrir que el papir surt d’una planta i que els egipcis els utilitzaven com a fulls per a dibuixar i escriure. Ah! I també vam descobrir que ells escrivien amb un llenguatge diferent al nostre amb uns símbols estranys.
La seva manera de dibuixar era molt diferent a la de l’edat de pedra, doncs els personatges sortien mig de perfil i mig de cara i utilitzaven colors molt més vius. Voleu veure els nostres papirs egipcis? Feu clic a la imatge!
ELS ROMANS
Per últim hem viatjat a Roma on hem investigat els mosaics amb què guarnien els terres de les cases i hem decidit que nosaltres no podíem ser menys, així que hem creat els nostres propis mosaics! Properament enganxarem les rajoles que hem creat cadascú de nosaltres per construir un mosaic comú per l’aula.


